[Magveto] 2005. 06. 05.

Babos Tamás babos at communio.hcbc.hu
2005. Jún. 5., V, 10:53:07 CEST

2005. június 5.
Évközi 10.Vasárnap

Biztosan eljön az Úr, mint a hajnal, eljön hozzánk, mint az őszi eső, és
mint a tavaszi eső a földre. Látogatásának napján, amikor eljő
megszólít, ahogy megszólította Mátét a vám mellett ülőt: Megszólította:
Kövess engem!
Minden ember a maga életében találkozik valamiképpen az istenivel.
Emberi körülmények között, emberi módon, ember által szólít meg
legtöbbünket. Talán éppen leghétköznapibb dolgaink közben érinti meg
lelkünket, és szól: Kövess engem!

S aztán döntünk. Dönt az ember arról, hogy folytatja-e életét úgy, mint
ahogy addig élte, vagy változtat rajta. Változtat-e rajta Isten szava
szerint és elindul-e követni Hívót, ahogy Máté tette, a vámos: aki
felkelt és követte Őt.
Vajon van-e bátorságom az igent kimondani, amikor Isten szól: kövess
engem! Sőt, inkább tetteimmel felelni, mint szavaimmal, ahogyan az
evangéliumi történetben Máté példáján láttunk: aki Jézus szavára: Kövess
engem! - nem szólt, nem keresett kifogásokat, nem próbált időt nyerni,
nem alkudozott, hanem fölkelt és követte őt.

Virth József OCist