[Magveto] 2004. 04. 01.

Dozsa Istvan idozsa at communio.hcbc.hu
2004. Már. 31., Sze, 23:45:00 CEST

2004. április 1. csütörtök
köznap

Ter 17, 3-9 Íme ezt a szövetséget kötöm veled.
Jn 8, 51-59 Én ismerem az Atyát, és megteszem, amit mond.

Isten szövetséget kötött Ábrahámmal és a tőle származó néppel. Krisztusban új szövetséget kötött az egész emberiséggel. Bibliai szóhasználattal Ábrahám innen alulról való, Krisztus felülről, az Atyától jött hozzánk. Mint minden szövetség, a Krisztusban kötött új szövetség is szeretetet és hűséget feltételez.

Nagyböjt utolsó napjai ... lelkigakorlat itt is, ott is ... szenvedés, halál, feltámadás ...meghívás a megtérésre, bűnbánatra ...

Talán Jézus szenvedését mélyebben átélhetjük, megnézve Gibson Passió című filmjét. De vajon az alap, Jézus engedelmessége mennyire jön át a filmen? Mennyire tudom magam elé állítani. Engedelmes lett értünk mindhalálig ... mégpedig a kereszthalálig ... Ezért magasztalta fel Őt Isten.

Add meg, Istenünk, kegyelmedet, hogy a húsvéti eseményekben szeretetedre ismerjünk, és a feltámadás hitében megerősödjünk.

Fulop Akos RM