[Magveto] 2004. 02. 08.

Dozsa Istvan idozsa at communio.hcbc.hu
2004. Feb. 7., Szo, 23:45:00 CET

2004. február 8. Évközi 5. vasárnap

Iz 6,1-8; Zsolt 137;
1Kor 15,1-11;
Lk 5,1-11

Péter tapasztalt halász volt, tudta, hogy az éjszakai hiábavaló munka után valószínűleg nem fog semmit, mégis azt mondja - ellenvetés nélkül - l: "a te szavadra azonban kivetem a hálót." Az eredmény akkora, hogy megrémíti őt, ráébreszti, hogy kivel áll szemben. Méltatlanságát érezve kitör belőle: "Uram, menj el tőlem, mert bűnös ember vagyok!" Az ő bizalmát kell követnünk, bármilyen képtelenségnek tűnik valami, amit az Úr kér, úgy kell megtennünk, olyan lelkülettel, mint Péter. Sőt, kérni Tőle, mint Izajás próféta (ő sem tudta előre, mire vállalkozik), aki merészen odaáll az Úr elé: "Íme itt vagyok, engem küldj!"

Zsuzsa