[Magveto] 2003. 11. 01.

Dozsa Istvan idozsa at communio.hcbc.hu
2003. Okt. 31., P, 23:45:01 CET

2003. november 1 szombat
Mindenszentek ünnepe

Jel 7, 2-4.9-14 Ezután akkora sereget láttam, hogy meg sem lehetett számolni.
1Jn 3, 1-3 Isten gyermekeinek hívnak minket, és azok is vagyunk.
Mt 5, 1-12a Örüljetek és ujjongjatok, mert nagy lesz a jutalmatok az égben.

Urunk, Jézus Krisztus megígérte, hogy: "Aki megvall engem az emberek előtt, én is megvallom őt, mennyei Atyám előtt" Az apostolok korától kezdve, oly nagy számban vallották meg vérükkel az Urat, hogy a sok névtelen szenteknek nem tudtak külön-külön napot szentelni. Ezért a IV. századtól kezdve egy napot szentel Egyházunk, amikor minden szentjéről megemlékezik. 609-ben szentelte fel IV. Bonifác pápa keresztény templommá Szűz Mária és az összes vértanú tiszteletére a római Panteont, mely valaha az összes pogány isten tiszteletére épült. A IX. században IX. Gergely pápa november 1-jére tette az ünnepet.

Mit jelent nekem ma ez az ünnep?
Jelenti azt, hogy van értelme az életnek, érdemes a jó harcot megharcolni.
Jelenti azt, hogy érdemes keresni a példaképeket, azokat is, akik csak szűk körben váltak példaképpé.
Jelenti azt, hogy fontos az Istennel való kapcsolatomat újra és újra megerősíteni.
Jelenti azt, hogy a kis dolgoknak, az észrevétlen áldozatnak, másikra figyelésnek, szeretet cselekedetnek is meg lesz a jutalma.
Jeleneti azt, hogy van értelme halottainkért imádkozni.
Jelenti azt, hogy van kapcsolat menny és föld között.

Fulop Akos RM