[Magveto] 2003. 12. 18.

Babos Tamás babos at communio.hcbc.hu
2003. Dec. 19., P, 07:42:46 CET

2003. december 18.

Isten az Atyánk.
Az ugrándozó, örömteli kisgyermek észreveszi, hogy édesapja vagy
édesanyja másik gyermeket vesz föl az ölébe. Arca elkomorul. Vajon én
milyen gyermek vagyok? Elkomorul lelkem, ha látom a másik boldogulását,
az adott pillanatban nyilvánvaló előnyösebb helyzetét? Vagy tudok
örülni, hogy most ő is részesül a jóban, a szeretet kézzel is fogható
közeledésében?

Isten igazságos és irgalmas Atyánk.
„Békét teremjenek a hegyek a népnek, és igazságot a halmok.” Vajon
engedjük-e, hogy így legyen? Igazságot, irgalmat és békét szerető nép
vagyunk-e? Vajon háborgunk-e a köztünk lévő „látszat-botrányok” miatt,
vagy úgy teszünk, mint József, aki igaz ember lévén, nem akarta hírbe
hozni Máriát, mikor kitudódott, hogy gyermeket vár, hanem – hogy ne
okozzon további fájdalmat a nyilvánossággal - titokban próbálta őt
elbocsátani. Alkalmasnak bizonyult arra, hogy fölnevelje a gyermek
Megváltót.

Mi is vigyázzunk a köztünk élő Istenre. Nézzünk körül magunk körül és
adjunk hálát mindazért a jóért, ami másokkal történt. Áldjuk ezért az
Atyát! Nézzünk körül önmagunkban és adjunk hálát mindazért a jóért, ami
velünk történt. Áldjuk ezért az Atyát!

Marian