[Magveto] 2003. 08. 12.

Dozsa Istvan idozsa at communio.hcbc.hu
2003. Aug. 11., H, 23:45:01 CEST

2003. augusztus 12.
Évközi 19. hét, kedd

Mt18, 1-5.10.12-14

Valaki azt mondta: 'A mennyország tele van ráncos arcú gyerekekkel.' Nyilván a mai evangélium kapcsán mondta ezt, hiszen Jézus többször is utal arra, hogy gyermekké kell lennünk. Persze nem a naivságban, vagy a tudatlanságban, hanem éppen az ártatlanságban és a tisztaságban. Ám ennek eléréséhez szükséges a legfontosabb és elengedhetetlen feltétel, hogy kicsik, azaz alázatosak legyünk.
Igen, ismét az alázat jön elő Jézus tanításában, amely nélkül nem létezik vallásosság, nincs keresztény hit. Az alázat erénye ugyanis - ha jól belegondolunk - alapfeltétele annak a szeretetnek, amit Jézus hozott közénk, amely Krisztushoz kapcsol minket. Az alázat, amely nem egyenlő a megalázkodással, mutatja meg nekünk igazán azt az életstílust, amelyet egy keresztény embernek élnie kell.
Lehet, hogy a mai világ szüntelenül arra biztat minket, hogy 'menedzseld' magadat, mutasd meg, hogy te különb vagy náluk, ám a jézusi tanítás éppen arról szól, hogy vedd észre a másikat, figyelj embertársadra. Arról szól, amit Szent Pál így írt: "Élek én, de már nem én, hanem Krisztus él bennem!"