[Magveto] 2003. 04. 08.

Dozsa Istvan idozsa at communio.hcbc.hu
2003. Ápr. 7., H, 23:45:02 CEST

Április 8. Kedd
Szám 21,4-9 A rézkígyó
Jn 8,21-30 Jézus származása és küldetése

A választott nép a pusztai vándorlás során állandóan zúgolódott és lázadozott az Úr ellen. Semmi nem volt megfelelő nekik, megbánták, hogy kijöttek Egyiptomból és Mózest hibáztatták. Ő pedig állandóan könyörgött az Úrhoz, hogy ne büntesse a népet. Így történt ez a rézkígyó esetében is, aki feltekintett rá a kígyók által megmart emberek közül, az nem halt meg. Az evangéliumban találjuk a párhuzamot: Jézust emelik fel, és Őrá kell a bűnösnek feltekinteni, hogy meg ne halljon. Nyomatékosan hangsúlyozza Isteni mivoltát, kétszer is mondja "ÉN VAGYOK" ugyanazzal a szóval, amivel Isten nyilatkoztatta ki magát Mózesnek. Ő az, aki meg tud menteni bennünket a bűntől. Tekintsünk fel rá! Ne zúgolódjunk, lázadozzunk úgy, mint a nép Mózesnek, az ennivaló, az innivaló, a múló dolgok miatt! Keressük az odafönt valókat!

Zsuzsa