[Magveto] 2002. 11. 01.

Dozsa Istvan idozsa at communio.hcbc.hu
2002. Okt. 31., Cs, 23:45:01 CET

november 1 péntek
Mindenszentek ünnepe

Jel 7, 2-4.9-14 Ezután akkora sereget láttam, hogy meg sem lehetett számolni.
1Jn 3, 1-3 Isten gyermekeinek hívnak minket, és azok is vagyunk.
Mt 5, 1-12a Örüljetek és ujjongjatok, mert nagy lesz a jutalmatok az égben.

A dicsőség városát, a mennyei Jeruzsálemet ünnepeljük ma. Mindazokat, akik földi életük után Isten közelébe jutottak, és az örök boldogságban élnek. segítségüket, közbenjárásukat kérjük.

Mindenszentek ünnepének gondolatvilága a keresztény ókorban gyökerezik. Az üldözések elmúltával a számtalan vértanú emléke homályba vész. Ugyanakkor kialakul a kollektív ünneplés, amikor hálával gondolnak a vértanúkra. A VIII. században alakul át a minden vértanú ünnepe minden szent ünnepévé.

A X. századi fuldai misekönyv könyörgése: " Könyörögve kérjük kegyességedet, hogy örömünket a mennyei birodalom székhelyén ujjongó szentekével egyesítsed, s akiket képtelenek vagyunk erényeik utánzása által követni, a kellő tisztelet törekvésével mégis elérhessük."

Mindenszentek ünnepe a remény ünnepe. Sokan vannak, akiknek sikerült, nekem is sikerülhet. Isten ereje segít, hogy végigjárjam utamat, amely az Isten országába vezet.

Fulop Akos RM