[Magveto] 2002. 07. 27.

Dozsa Istvan idozsa at communio.hcbc.hu
2002. Júl. 26., P, 23:45:01 CEST

2002. július 27.

Törekedve a jóra
(Mt 13,24-30)

Jó és rossz. Két pólusa az életnek. Egymás mellett kell nap mint nap megtapasztalnunk, hogy választanunk kell. Nem könnyű. Jobban vonz a rossz, mint fáradsággal megtenni a jót. Gyorsabb a bűnbe süllyedni, mint egy körömpiszoknyi jót tenni. Isten belénk vetette a jót (búza). Természetünktől fogva hordozzuk a rosszat (konkoly). A szentgyónásban újra meg újra megritkítom a konkolyt, hogy a búza erősödjön bennem.

Szeretném Istenre bízni az életem újra és újra.
Szeretném, ha az utam az ő útja lenne.
Szeretném, ha nem a konkoly, hanem a búza nőne.
Szeretném, ha bennem az Isten meghívása erősebb lenne.
Szeretném, ha életem újra Istenhez méltó lenne.
Adj erőt, hogy jobbá tegyem utam.

-tzsi-