[Magveto] 2002. 03. 01.

Dozsa Istvan idozsa at communio.hcbc.hu
2002. Feb. 28., Cs, 23:45:01 CET

2002. március 1. péntek
köznap
Ter 37, 3-4.12-13a.17b-28 Isten előkészíti tervei megvalósulását. A rosszat felhasználja terveiben.
Mt 21, 33-43.45-46 A kő, amelyet az építők elvetettek, szegletkővé lett.

Könnyű nekünk József történetének ezt a részét olvasva megérteni Isten szándékát, hogy az éhínség idején legyen aki megmenti választottait. Ha beleképzeljük magunkat József helyzetébe, mennyire kétségbeejtő lehetett számára a helyzet. Sőt még ennél is mélyebbre, a börtön fenekére kerül. Mégis, megmarad a bizalma Istenben. József történetének részlete arra figyelmeztet, hogy sokszor csak részleteket látunk, és Isten látja az egészet.
Ő tudja, mi miért történik. nem biztos, hogy megértem, mégis hittel imádkozzam: legyen meg a Te akaratod.
Legyen bármilyen nehéz a helyzetem, tudjam és higgyem, Isten nem hagy magamra. Terve van velem, ott, ahová állított. És ha bízom benne, engem is felvisz a színeváltozás hegyére, megmutatja dicsőségét, hogy megerősítse hitemet, elkötelezettségemet.

Fulop Akos