[Magveto] 2001. 10. 11.

Dozsa Istvan idozsa at communio.hcbc.hu
2001. Okt. 10., Sze, 19:45:02 CEST

Okt. 11.

Azt mondom azért nektek, kérjetek és kaptok, keressetek és találtok, zörgessetek és ajtót nyitnak nektek." (Lk 11,9)

II. János Pál pápa "Az új évezred kezdetén" című apostoli levelében megismétli keresztény életünk mindennapos "házi feladatát": "Meg kell tanulnunk imádkozni, újból és újból el kell sajátítanunk ezt a művészetet az isteni Mester ajkáról...(32.pont)  Mindennap újult erővel "kézbe venni" a zsolozsmát, a rózsafüzért, az elmélkedő imát. Ezek nélkül keresztény tanúságtételünk csak manipuláció, szemfényvesztés. Tudtam-e tegnap imádkozni? - Akarok-e holnap imádkozni? Néhány hete fiatalon elhunyt paptestvérem alakja van előttem. Küszködött, harcolt gyengeségével, betegségével - talán bűnével is -, de úgy tűnik, az utolsó napig, az utolsó estéig kezébe vette és imádkozta a breviáriumot. A Szentatya az előbb már idézett 32. pontot így fejezi be: "Az imádság... valóban az eleven kereszténység titkát jelenti, amelynek nincs oka félni a jövőtől, mivel állandóan visszatér a forráshoz és abban újjászületik."

Éltető Lélek, add meg számomra, számunkra ezt az újjászületést!

-nz-