[Magveto] 2001. 11. 11.

Dozsa Istvan idozsa at communio.hcbc.hu
2001. Nov. 10., Szo, 18:45:01 CET

Nov. 11.- Szent Márton püspök

Szent Márton azok közé a szerencsések közé tartozott, akit jó természete is segített abban, hogy élete útját végigjárva megtegyen talán mindent, ami róla Isten terveiben szerepelt.

Mint katona (és katekumen) komoly, nyugodt magatartásával, előzékenységével, türelmes, szolgálatkész és szeretetreméltó viselkedésével megnyerte a katonatársak barátságát és ragaszkodását. Szent Márton egész életét végig kíséri a szegénység, az egyszerűség keresése és  szeretete. Maga is szegényen élt, a szegénységben pedig nem a szerencsétlenséget látta csupán, hanem a lehetőséget az Úr szolgálatára. Jótékonyságára püspöksége idején is számtalan példa akadt.

Ismerős a kolduson való segítsége, valamint halála előtti alázatossága. Saját életünkre nézve - Szent Márton példáját látva - feltehetjük a kérdést: "Lelkedben ég-e a tűz, éjjeli rémet elűz? Lelkedben ég-e a holnap reménye...?"

Lobog-e benned az istenszeretetből fakadó buzgóság, tenni akarás vágya? Az ima, az áldozat és az emberek iránti szeretet? Rátettem-e életemet erősen és visszavonhatatlanul az Úr szolgálatára? Vagyok-e Krisztus hűséges és kitartó katonája?

Szent Márton püspök, könyörögj mindnyájunkért, akik az új pogányság helyébe Krisztus közösségét akarjuk felépíteni. Amen.

-nz-