[Magveto] 2001. 03. 05.

Babos Tamás tbabos at mail.datatrans.hu
2001. Már. 5., H, 08:53:48 CET

2001. március 5.

Mt 25, 31-46.  "éhes voltam és ti ennem adtatok "Jöjjetek Atyám áldottai"
"éheztem és ennem nem adtatok" "Távozzatok tőlem, ti átkozottak"

Takarékosság-e a célja a böjtnek? Nem eszem húst, hisz úgyis olyan drága.
Nem iszom sört, vagy bort, vagy üdítőt, hiszen egészségesebb a tiszta víz, s
még marad is pénzem. Úgyis olyan szegényes a fizetésem, nyugdíjam"
Önfegyelemnek elég-e a böjt? A kísértés bűn felé húzna, nem engedek neki,
mert először utálom a bűnt, aztán meg megfegyelmezve ízlelésemet és a
gyomromat olyan erőssé váltam, hogy könnyedén ellent mondok a bűnre kísértő
sátánnak, embernek, alkalomnak. A mai evangélium azt hiszem, ki kell, hogy
józanítson. A szent negyvennap nem takarékossági hónap, nem egészségjavító
joga gyakorlat, nem fogyókúra, még csak nem is csak lelki erőgyűjtés
bűnbánattal és önmegtagadással, mindennél több. Krisztus áldozata,
szeretete, s ez fel kell, hogy ébresszen először valóban abban, hogy
fegyelmezett ember legyek, aki szakít a bűnnel, de a mennyország kulcsa nem
ez, hanem felismerni őt és viszontszeretni. AMIT E LEGKSEBB TESTVÉREIM KÖZÜL
EGGYEL IS TETTETEK, NEKEM TETTÉTEK. Csak így lesz valóban szent e szent
negyven nap.

Gyulay Endre