[Magveto] 2001. 02. 28

Babos Tamás kb at mail.datatrans.hu
2001. Feb. 27., K, 18:10:00 CET

HAMVAZÓSZERDA 2001. FEBRUÁR 28.

"Térjetek meg és higgyetek az evangéliumban!" - mondjuk
- mondhatjuk a hamvazásnál. A hangsúly nem a
böjtölésen, önmegtagadáson van, hanem az evangélium
erejében, illetve Annak erejében való bizodalmon,
Akitol vettük az Örömhírt. Hogy mennyire tudjuk
magunkat rábízni, annak egyik fokméroje az
önmegtagadás. Hiszen mi más okunk lenne megtagadni
magunktól a földi örömöket? Nagyon is sok okunk lehet
rá, ami viszont a léleknek nem használ semmit! -
Teljesítettem! Ez derék! A sokéves átlagot 11.45%-kal
meghaladó volt önmegtagadásom! - Ez így nem mehet
tovább! Akaraterőm egyre gyengül! Muszáj valamit tenni,
hogy el ne vesszek! Nosza, böjtöljünk, hátha
visszaszerzem, amit elvesztettem. - Így szokás, így
illik! - Lelkem magasztosabb dolgokra figyel, nem holmi
földi eledelre, de égire áhítozik... Ha nem is ilyen
ironikusan, de hasonló gondolatok mindenkiben
felmerülhetnek. (Boldog, kiben nem...) A böjt valóban
tisztít, gyógyít, erosít, de ha nincs helyette más,
öncélúvá válik. Urunk a pusztában Istenért tette, amit
tett, nem pusztán erot gyűjtött a nagy feladathoz. A
metanoia, megtérés, nem csupán a bűntől való
elfordulás, hanem az Istenhez való odafordulás.
Krisztus folytonosan Atyjára figyelt. Ezt az állapotot
mindvégig megőrizte. Ha nincs is szükségünk látványos
megtérésre és nem is jelölhetjük be PDA-nkon
(hordozható kézi számítógép) a napot, melyen
megtértünk, az állapotot folytonosan megőrizni
kötelességünk. A műholdas vevők csak akkor
teljesíthetik feladatukat, ha a műholdra állított
állapotukat megőrzik. Mi ilyen antennák vagyunk -
megfelel a pontifex szerepének -, csak ebbéli
állapotunk megőrzésével teljesíthetjük küldetésünket.
Istennel való közösségünk, arca fényének szemlélése -
amennyire ez számunkra lehetséges -, bűnt,
tökéletlenséget nem tűrhet. De a böjt
nemcsupán/nem/egyáltalán nem (árnyalatnyi - ároknyi
különbségek a szituációtól függoen a bűnök kiirtására
szolgál. Sokkal inkább az evésrol is elfeledkező
"szerelmesek" képe felel meg a keresztény böjt
eszményének. Mindezt a hit erejében tehetjük.

Bertalan

Elnézést, hogy technikai információkat raktam a végére, de pillanatnyilag
kézi vezérléssel tudom működtetni a listát, és több jogos panaszt kaptam.
Ezért az elmélkedést nemcsak levélként, hanem mellékletként is csatoltam.
Kérem, hogy akinek gondja van írja meg, más formátumokban is tudom küldeni.

Kegyelmekben gazdag Nagyböjtöt!

            Babos Tamás