[Magveto] 2001. 02. 13.

Dozsa Istvan idozsa at hcbc.hu
2001. Feb. 12., H, 17:45:01 CET

2001. február 13. Kedd
 Ter 6,5-8. 7,1-5.10. - Mk 8,14-21.

  "Mit tanakodtatok azon,  hogy nincs kenyeretek?  Még most sem
értitek?  Nem fogjátok fel?  Még mindig  érzéketlen a szívetek?
Van szemetek és nem láttok, van fületek és nem hallotok?"
 Hívő  emberként élve tudjuk, hogy életünk értelme: Megismerjük
Istent   és  irántunk  való  szeretetét,   Őt  szeressük,  neki
szolgáljunk   és  ezáltal  üdvözüljünk.  A  mindennapi  életben
azonban  sokkal konkrétabban merül fel ez  a kérdés, amikor nem
az  egész életünk értelme válik  kérdésessé, hanem csak egy-egy
esemény,  vagy helyzet, amikor nem értjük,  hogy most mit kíván
tőlem  az  Úr:  most  mit akar  velem,  miért  kerültem  ebbe a
helyzetbe...?  Ilyenkor  tanakodunk  és  értetlenkedünk.  Ekkor
jusson  eszembe az Úr  szava, hogy Ne féljetek!  Nem kell előre
tudnom,  hogy az Úr mit tervez, de  egyben biztos vagyok, ha rá
merem  magam bízni  gondviselésére, akkor  az biztos  a javamat
szolgálja.
  A  Szentírást olvasva  láthatjuk,  hogy  Gondviselő Atyánknak
megvan  mindennel az ő terve, nyílván velem is. Az én feladatom
az,  hogy  legjobb  lelkiismeretemmel  tegyem  az  ő  akaratát,
teljesítsem    kötelességeimet,    vállaljam    életem   aznapi
keresztjét,  és majd a végén kiderül,  esetleg csak évek múlva,
hogy  mi  mire  volt  jó.  Érdemes  néha  visszatekintenünk  és
elgondolkodnunk  eddigi életutunkon, és  ha felismerjük, hogyan
vezetett  az Úr gondviselő  jóságával, akkor most  is rá tudjuk
bízni magunkat.

 Elemér