[Magveto] 2001.02.05.

Dozsa Istvan idozsa at hcbc.hu
2001. Feb. 5., H, 10:49:52 CET

Mk. 6, 53-56
"Amint kiszálltak a bárkából, az emberek rögtön fölismerték Jézust. A
betegeket hordágyon odavitték, ahol a hír szerint Jézus tartózkodott. Aki
csak megérintette meggyógyult."

1. Rögtön fölismerték. Krisztus titokzatos testének tagjai vagyunk, a
keresztségben Isten gyermekké lettünk, szavunk által, tetteink által,
viselkedésünk következtében, jótetteink által stb. fölismerik-e bennem is az
Úr Jézust?

2. A betegeket odavitték. Ha engem látnak, hallanak, hozzák-e Jézushoz
betegeiket. Lelki halálukból, súlyos lelki bénultságukból ki kellene menteni
őket, fölismerik-e bennem, aki Jézust képviseli köztük? (Nem csak papokról
van szó! Minden megkereszteltről!)

3. Ha meggyógyítani nem is tudom csoda által, de megkönnyebbül-e
szeretetemben? Kibékül-e Jézussal szavaim által? Fájdalmában, magányában,
elesettségében segítőre talál-e bennem? Akkor is, ha az elfekvőben várja a
megváltó halált? Akkor is, ha az u.n. gondviselői elhanyagolt állapotban
várják, hogy megszabaduljanak tőle? Akkor is, ha teljes magányban élve, most
a bajban senki sem nyit rája?

Febr. 11 a betegek világnapja. Hogy állok majd a Lourdesi Szent Szűz elé?
Hogy számolok be majd a betegeket gyógyító Krisztusnak? "Beteg voltam és
..."

Gyulay Endre