[Magveto] 2000. 05. 21.

Dozsa Istvan idozsa at hcbc.hu
2000. Május. 20., Szo, 17:45:00 CEST

  2000. 05. 21.

    Saul (már mint szőlővessző-hajtás) bele akar oltódni a szőlőtőbe,
az Egyházba. De még félnek tőle, mert minden Krisztusban hívőnek az lebeg
a szeme előtt, hogy ő volt, aki ki akarta irtani az egész "szőlőskertet".
De az Úr őt választotta eszközül arra, hogy hirdesse nevét...

    Aki teljesíti az Isten parancsait, az benne marad az Istenben, és
az Isten is őbenne.

    Ez a szőlővessző és a szőlőtő hasonlat lényege. A vessző a tő
nélkül kiszárad. Ha igazán élni akarok, akkor csak a szőlőtő tud életben
tartani. Mindent tehát amit kaptam, egész életemet, csakis az éltető
szőlőtőbe kapaszkodva tudom hasznossá, és másokat is éltetővé tenni.
Rajtam keresztül is el kell, hogy jusson mindenkihez, akivel csak
kapcsolatba kerülök, a tőke éltető ereje. Ezzel tudok bő termést hozni.

    Ha nem így lesz, akkor talán fölösleges volt egész életem.

O. R.