[Magveto] 2000.02.15.

Dozsa Istvan idozsa at hcbc.hu
2000. Feb. 14., H, 22:40:56 CET

Mk 8,14-21
Gyakorta találkozom olyan emberekkel akik hitük elhagyását, elhanyagolását
azzal magyarázzák, hogy őket vagy szeretteiket az Isten igazságtalanul
büntette. Sokan azt is mondják, ha Isten létezne, nem tenne rosszat az
emberrel! Korábban a hitbéli járatlanságnak tulajdonítottam e tévedést és
nagy igyekezettel láttam a korrigáláshoz, néha sikerrel. Mondom néha, mert
több volt a kudarc! Mára már tudom hogy a kudarc nem pusztán az én
tehetségtelenségemből gyökeredzik, s csak ritkán a hiányos kateketikai
ismeret e magatartás kiváltó oka!
A valódi ok az hogy szeretik - marginális szóhasználattal mondva - "ráverni
a balhét" az Istenre! Ma, amikor a bennünket körülvevő világ be akarja
bizonyítani hogy nincs létjogosultsága azoknak az értékeknek amiket az Isten
hagyott ránk, fontos hogy tudatosítsuk mindenkiben: "Minden jó adomány és
minden tökéletes ajándék felülről van, a világosság Atyjától..."
Csakis jó és tökéletes.......!

Kocsis Antal