[Magveto] 2000. 09. 01.

Dozsa Istvan idozsa at hcbc.hu
2000. Aug. 31., Cs, 17:45:01 CEST

szeptember 1 péntek
1Kor 1, 18-25 A megfeszített krisztust hirdetjük.
Mt 25, 1-13 Az okosak olajat is vittek lámpájukhoz.

Péntek van, Jézus krisztus szenvedésének és halálának napja,
bűnbánati nap. Hozzá elsőpéntek, Jézus szívét engeszteljük
magunk és mások bűnei miatt. Éppen a pénteki bűnbánati nappal
hirdetjük Jézus keresztjét. Azért a bűnbánati nap, mert Jézus
utat nyitott nekünk az Atyához kereszthalála által.
A 10 szűz példázata felveti a kérdést, vajon mi lehetett az olaj.
Hiszen, ha a Jézus által hangsúlyozott szeretetetet komolyan
veszem, akkor első mozdulatom, hogy segítek a másikon.
Ez az olaj olyan valami, amit nem adhatok át a másiknak. Amit csak
ki-ki maga tud megszerezni.
Ezt az olajat a hitből fakadó tetteimmel szerezhetem meg. Ugyanakkor
ez az olaj a készenlétemnek is a jelzője. Felkészültem, várom a
találkozást Jézussal.
Sík Sándor szavával szeretnék hálát adni, hogy nem kell a
városba mennem lámpásomba olajért. Ugyanakkor napról napra
szeretném tölteni az olajos szelencét, hogy ki ne fogyjon a
tartalék olaj.

Kérjük ehhez bátran Jézus segítségét.

Fulop Akos  /satya/ RM
sarisapi plebanos