[Napi e-vangelium] 2017-11-28

Evangélium365 evangelium at lista.hcbc.hu
2017. Nov. 28., K, 00:02:01 CET

   2017. november 28. - Kedd

   Abban az időben, amikor némelyek megjegyezték, hogy milyen szép
   kövekkel és díszes fogadalmi ajándékokkal van díszítve a (jeruzsálemi)
   templom, Jézus ezt mondta: "Jönnek majd napok, amikor abból, amit most
   itt láttok, kő kövön nem marad, mindent lerombolnak." Erre megkérdezték
   tőle: "Mester, mikor történik mindez? És milyen jelek előzik meg?" Ő
   így válaszolt: "Vigyázzatok, nehogy félrevezessenek titeket! Sokan
   jönnek az én nevemben s mondják: "Én vagyok!" És: "Elérkezett az idő!"
   Ne kövessétek őket! Amikor háborúkról és lázadásokról hallotok, ne
   rémüldözzetek. Mindennek előbb meg kell történnie, de ezzel még nincs
   itt a vég!" Aztán így folytatta: "Nemzet nemzet ellen és ország ország
   ellen támad. Nagy földrengés lesz itt is, ott is, éhínség és dögvész.
   Félelmetes tünemények és rendkívüli jelek tűnnek fel az égen."
   Az egyházi év utolsó hetének evangéliumi szakaszai a végső időkre
   irányítják figyelmünket. Jézus jó előre figyelmezteti tanítványait
   azokra a veszélyekre, amelyek rájuk várnak. Ezek közül konkrétan
   megnevezi a félrevezetést, a megtévesztést. Egyesek rossz szándékkal az
   ő nevére hivatkozva fognak fellépni, s így próbálják megnyerni az
   embereket. Az emberi elbizakodottságnak és gőgnek úgy tűnik, nincs
   határa. Jézus mindannyiunknak szóló figyelmeztetése kettős irányú.
   Egyrészt ne engedjük magunkat megtéveszteni mások által, hiszen a
   Szentlélek segítségével meg tudjuk különböztetni a jót a rossztól, s
   felismerhetjük, hogy ki az Isten. Legyünk óvatosak és ne higgyünk
   mindenkinek. Nem bizalmatlanság ez, hanem az a kötelező bölcsesség,
   amely megvizsgálja a hallott tanításokat és el tudja dönteni, hogy mi a
   követendő igazság, illetve a kerülendő hamis tanítás. Érdemes
   hűségesnek maradni Krisztus szavához, amely üdvösségre vezet.
   Másrészt ne képzeljük magunkat soha Isten helyébe. Teremtmények
   vagyunk, Isten gyermekei. Az ő jóságának köszönhetjük az életünket,
   neki tartozunk hálával mindenért. Az ő gondviselésére bízzuk életünket.
   A végső idők várása emlékeztessen bennünket a Krisztushoz való hűségre!
   Egyedül ő vezethet el minket az üdvösségre.
   (c) Horváth István Sándor

   Imádság:
   Uram, Jézus, vezess engem a gyógyulás útján és a hit útján. Benned
   ismerem fel gyógyítómat és a te vagy a hit ajándékozója. Időt adsz
   nekem a bűnbánatra és a megtérésre. Időt adsz nekem a lelki megújulásra
   és hitem elmélyítésére. Időt adsz nekem, hogy veled találkozzak.
   Megbocsátó kegyelmed mindennél többet ér számomra!

   A mai olvasmány és a zsoltár szövege itt olvasható:
   http://igenaptar.katolikus.hu/

   A mai evangélium és elmélkedés szövege itt hallgatható meg: