[Napi e-vangelium] 2017-05-20

Evangélium365 evangelium at lista.hcbc.hu
2017. Május. 20., Szo, 00:10:01 CEST

   2017. május 20. - Szombat

   Búcsúbeszédében Jézus így szólt övéihez: "Ha a világ gyűlöl titeket,
   tudjátok meg: engem előbb gyűlölt. Ha a világból volnátok, szeretne
   titeket a világ, mint övéit. De ti nem vagytok a világból, mert
   kiválasztottalak titeket a világból; ezért gyűlöl benneteket a világ.
   Emlékezzetek vissza tanításomra: nem nagyobb a szolga uránál! Ha engem
   üldöztek, titeket is üldözni fognak. Ha az én tanításomat megtartották,
   a tiéteket is megtartják. Mindezt miattam teszik veletek, mert nem
   ismerik azt, aki küldött engem."
   A bűnös ember gyakran gyűlölettel tekint az igazakra, mert zavarja őt,
   hogy a másik ember tud tisztességesen élni, ő viszont nem. A Bibliában
   számos példát találunk erre, amelyek közül talán a próféták esetei a
   legszembetűnőbbek. Őket Isten azért küldi, hogy szavukkal vagy
   egyszerűen csak a puszta létükkel figyelmeztessék az embereket arra,
   hogy elhagyták a törvények útját, és térjenek vissza Istenhez. A
   próféták elleni gyűlölet odáig fajult, hogy az életükre törtek. Ugyanez
   lett a sorsa Jézusnak is, aki igaz Istenként jött a világba azzal a
   küldetéssel, hogy megmutassa a bűnösöknek az Istennek tetsző életet. Az
   evangéliumokban több helyen is találkozunk azzal, hogy nem mindenki
   hallgatja hittel és fogadja el Jézus tanítását. Vannak olyanok, akik
   nem ismerik fel Krisztusban a világosságot, mert jobban szeretik a
   sötétséget, s nem akarják az igaz Istent megismerni. Vannak emberek,
   akik elfordulnak tőle, s nem hallgatják tovább, sőt olyanok is, akik
   nyíltan szembefordulnak vele és a vesztét akarják.
   Akik Jézust követik, az ő sorsában részesednek és magukra vonják a
   világ gyűlöletét. Ezzel kapcsolatban mondja az Úr a mai evangéliumban:
   "Ha engem üldöztek, titeket is üldözni fognak." Erre azonban nem
   válaszolhatunk gyűlölettel, mert hisszük, hogy egyedül a szeretet képes
   legyőzni a felé irányuló rosszat. Vállalom-e ugyanazt a sorsot, amiben
   az Úrnak része volt?
   (c) Horváth István Sándor

   Imádság:
   Jézus, te vagy az ember egyetlen Megváltója! Testvéreinkért imádkozunk
   hozzád, akik igent mondtak neked a papságra, a megszentelt életre, vagy
   a misszióra szóló hívásodra. Add, hogy életük napról napra megújuljon,
   és élő evangéliummá váljanak!
   Szent II. János Pál pápa

   A mai olvasmány és a zsoltár szövege itt olvasható:
   http://igenaptar.katolikus.hu/

   A mai evangélium és elmélkedés szövege itt hallgatható meg: