[Napi e-vangelium] 2017-06-16

Evangélium365 evangelium at lista.hcbc.hu
2017. Jún. 16., P, 00:20:01 CEST

   2017. június 16. - Péntek

   Jézus a hegyi beszédben így szólt tanítványaihoz: "Hallottátok a
   parancsot: Ne törj házasságot! Én pedig azt mondom nektek, hogy aki
   bűnös vággyal asszonyra néz, szívében már vétkezett vele. Ha a jobb
   szemed bűnre visz, vájd ki, és vesd el magadtól. Jobb neked, ha elvész
   egy testrészed, minthogy egész tested a kárhozatra kerüljön. Ha a jobb
   kezed visz bűnbe, vágd le azt, és vesd el magadtól. Mert jobb neked, ha
   egy testrészed vész el, minthogy egész tested a kárhozatra jusson. És
   ezt is mondták: Aki elküldi feleségét, adjon neki válólevelet. Én pedig
   azt mondom nektek, hogy aki elküldi feleségét - kivéve hűtlenség esetét
   -, okot ad neki a házasságtörésre, és aki az elbocsátott nőt veszi
   feleségül, házasságtörést követ el."
   Jézus a túlzás eszközét alkalmazza mai evangéliumban olvasott
   mondásainál, hogy kizökkentse hallgatóit megszokott gondolkodásukból. A
   szem kivájása és a kéz levágása kifejezéseket nem kell úgy értenünk,
   mintha Jézus öncsonkításra buzdítana bárkit is, hanem a bűn súlyosságát
   emelik ki. Arra szeretné felhívni a figyelmet, hogy az üdvösség
   mindennél fontosabb. Lelkünk üdvössége érdekében mindentől érdemes
   megszabadulnunk, ami akadályoz bennünket és minden lelki eszközzel
   élnünk kell, ami az üdvösség felé segít minket. Isten felkínálja
   számunkra az örök élet nagy lehetőségét, de akaratunk ellenére nem
   kényszeríti ránk. Megmutatja nekünk Fia, Jézus által az utat, amelyen
   eljuthatunk hozzá.
   A házasság értékéről tanítva Jézusnak egyértelműen az a szándéka, hogy
   a bűnre vezető út legelején megállítsa az embert. A bűn ugyanis nem
   mindjárt a cselekedetekkel, hanem a bűnös vággyal kezdődik, amelyet
   újabb és újabb bűnös gondolatok követnek, majd pedig olyat tesz az
   ember, ami bűnnek minősül. Aki kitart a bűnben és nem tesz meg mindent
   azért, hogy bűnös állapotából megszabaduljon, az a kárhozatra jut. A
   bűnnek tehát nem csupán evilági következményei lehetnek, hanem az a
   távolabbi hatása, hogy az üdvösségét teszi kockára az, aki kitart a
   bűnben. Megteszek-e mindent lelkem üdvössége érdekében?
   (c) Horváth István Sándor

   Imádság:
   Édes Jézusom, eléd borulok, abban a biztos tudatban, hogy te megteheted
   azt is, amit én még csak el sem tudok képzelni. Ott akarlak szolgálni,
   ahol te akarod, bármi áron, bármi áldozat árán. Én magamtól semmit sem
   tudok tenni: nem tudok megalázkodni, de mondom neked és határozottan
   mondom: meg akarok alázkodni, szeretni akarom a megalázkodást, hogy
   testvéreim ne vegyenek sokba. Csukott szemmel és bizonyos örömmel vetem
   magam a megvetés, a szenvedés és elutasítás azon áradatába, ahová a te
   akaratod helyez. A szívembe hasít az ellenérzés, míg ezt mondom, de
   mégis megígérem neked: akarok szenvedni, akarok érted megvetett lenni!
   Szent XXIII. János pápa
   Győr belvárosában rendezik meg június 25-27. között a Katolikus
   Társadalmi Napok programsorozatot, amelynek idei mottója: A családban
   megélt szeretet öröme az Egyháznak is öröme.
   25-én, vasárnap dálután nemzetközi konferenciát is tartanak, amelyen a
   részvétel szintén ingyenes, de a terem befogadó képessége miatt
   előzetes regisztrációhoz kötött. A rendezvény részletes programja itt
   olvasható:
   https://kattars.hu/program/kattars-2017
   Mindenkit szeretettel várnak a szervezők.

   A mai olvasmány és a zsoltár szövege itt olvasható:
   http://igenaptar.katolikus.hu/

   A mai evangélium és elmélkedés szövege itt hallgatható meg: