[Napi e-vangelium] 2017-01-12

Evangélium365 evangelium at lista.hcbc.hu
2017. Jan. 12., Cs, 00:10:00 CET

   2017. január 12. – Csütörtök

   Abban az időben  egy leprás jött  Jézushoz. Térdre borult  előtte, és  így
   kérlelte: „Ha akarod, te megtisztíthatsz engem!” Jézusnak megesett rajta a
   szíve. Kinyújtotta  kezét,  megérintette,  és azt  mondta  neki:  „Akarom!
   Tisztulj meg!”  Erre  rögtön  elmúlt  a  leprája,  és  megtisztult.  Jézus
   szigorúan ráparancsolt,  azonnal  elküldte,  és így  szólt  hozzá:  „Nézd,
   senkinek se  szólj erről,  hanem menj,  mutasd meg  magadat a  papnak,  és
   tisztulásodért ajánld  fel a  Mózes által  rendelt áldozatot,  bizonyságul
   nekik.”
   Ő azonban, alighogy  elment, mindenfelé hirdetni  és híresztelni kezdte  a
   dolgot. Emiatt  Jézus nem  mehetett többé  nyilvánosan a  városba,  inkább
   távolabbi,   elhagyatott   helyeken   tartózkodott.   Mégis,   mindenünnen
   özönlöttek hozzá az emberek.

   A gyógyítások sorát  Márk evangélista egy  leprással folytatja. Már  Péter
   anyósának  meggyógyítása  kapcsán  is  láthattuk  azt,  hogy  Jézus  átlép
   bizonyos zsidó szokásokat és hagyományokat. Ennek jele, hogy férfi  létére
   megérint egy  nőt,  a  beteg  anyóst kezénél  fogva  segíti  fel,  illetve
   szombaton gyógyít,  amely  a  szigorúbb  zsidó  törvényértelmezés  szerint
   munka, azaz tiltott cselekedet volt. A leprás esetében is hasonlót látunk.
   E  súlyos  bőrbetegségben   szenvedő  emberek   ugyanis  a   társadalomtól
   elkülönülve éltek  és nem  volt  szabad érintkezniük  az  egészségesekkel,
   amely   előírás    nyilvánvalóan   a    betegség   további    terjedésének
   megakadályozására szolgált. Jézus is jól ismerte ezeket az előírásokat, de
   ez a szokás nem akadályozta meg  őt abban, hogy érintkezzen a  betegekkel.
   Megtehette  volna  azt   is,  hogy  érintés   nélkül,  egyetlen   szavával
   megszünteti a  betegséget, de  ő mégis  látványosan megérinti  a  beteget,
   jelezvén, hogy  az isteni  erő  és az  emberi  nyomorúság közé  senki  nem
   húzhatja fel a szabályok elválasztó falát.
   Ez az  érintés  egyrészt szabadulást  hoz  a testi  betegségtől,  másrészt
   megajándékozza az  immár  gyógyult  személyt azzal,  hogy  visszatérhet  a
   társadalom közösségébe, tehát megszabadítja őt kirekesztett állapotától. A
   gyógyult személy  természetesen  örömmel  mondja  el  mindenkinek  a  vele
   történteket, s ez  még több  embert indít Jézus  felé. Nekem  is az  Úrnál
   érdemes keresnem testi és lelki gyógyulásomat.

   Uram, Istenem!  Jól tudom,  hogy  te minden  ember szívében  elültetted  a
   szeretetet, az  én  szívembe is.  Taníts  engem a  helyes  szeretetre,  az
   önfeláldozó szeretetre, az önzetlen szeretetre. A szeretet hassa át életem
   és minden cselekedetem! A  szeretet mindennapi gyakorlásában találjam  meg
   életem  értelmét!   A  szeretet   törvénye  érintsen   meg  engem   isteni
   kegyelemként!

   A mai olvasmány és a zsoltár szövege itt olvasható:
   http://igenaptar.katolikus.hu/

   A mai evangélium és elmélkedés szövege itt hallgatható meg: