[Napi e-vangelium] 2017-08-10

Evangélium365 evangelium at lista.hcbc.hu
2017. Aug. 10., Cs, 00:02:01 CEST

   2017. augusztus 10. - Csütörtök, Szent Lőrinc diakónus és vértanú

   Abban az időben Jézus így beszélt tanítványaihoz: "Bizony, bizony,
   mondom nektek: Ha a búzaszem nem hull a földbe, és el nem hal, egyedül
   marad, ha azonban elhal, sok gyümölcsöt hoz. Aki szereti életét,
   elveszíti azt, de aki gyűlöli életét ebben a világban, az megmenti azt
   az örök életre. Aki nekem szolgál, kövessen engem, és ahol én vagyok,
   ott lesz a szolgám is. Aki nekem szolgál, azt becsülni fogja az Atya."
   Szent Lőrinc ünnepén az evangéliumban Jézus kijelentését olvastuk: "Ha
   a búzaszem nem hull a földbe, és el nem hal, egyedül marad, ha azonban
   elhal, sok gyümölcsöt hoz." Ez az igazság valószínűleg egy általánosan
   ismert közmondás vagy szólás lehetett Jézus korában, amelyet a
   tanítványok a kereszthalált és a feltámadást követően Jézusra
   vonatkoztattak. Ezek szerint Jézus az a búzaszem, aki életének
   feláldozásával a földbe kerül és ott egyedül van, hogy aztán
   feltámadásával gyümölcsöt hozzon. A tanítványok csak lassan, Jézus
   példája alapján értik meg, hogy bizonyos veszteség, áldozat árán lehet
   egy nagyobb jót elérni. Jézus halála olyan áldozat, amelyet egy nagyobb
   jó, az emberek megváltása és üdvössége érdekében hozott. Odaadását az
   Atya azzal jutalmazza meg, hogy feltámasztja az örök életre.
   Ezt az értelmezést a keresztény közösség később jogosan szélesíti ki
   Krisztus minden követőjére. Főként igaz ez a vértanúkra, köztük a ma
   ünnepelt Szent Lőrincre. A vértanúk, akik hitükért feláldozták
   életüket, halálukban egészen hasonlókká váltak az Úrhoz, a kereszten
   meghaló Jézushoz. Az ő példájuk erősítse meg bennünk annak tudatát,
   hogy minden kereszténynek oda kell adnia egészen életét Krisztusnak,
   hogy általa bőséges termést hozzon.
   (c) Horváth István Sándor

   Imádság:
   Fogadd szívesen, Uram, Istenem, felajánlásomat és végtelen
   dicséretedre, fogyhatatlan magasztalásodra irányuló vágyódásomat,
   hiszen ezek kijárnak neked, mert kimondhatatlanul nagy és hatalmas
   vagy. Ezzel fordulok hozzád és szeretnék hozzád fordulni minden nap,
   minden időben, és arra kérek minden mennyei lelket, minden benned
   hívőt, hogy velem együtt adjon hálát neked és dicsőítsen téged.
   Kedves e-vangélium olvasól!
   Jól tudjátok, hogy mindig is szívügyemnek tekintettem a gyermekek
   evangelizációját. E terén újszerű és egyedülálló dolog, hogy
   tanszereken találkozhatnak a hittanosok és iskolások Jézus üzenetével.
   Olyan füzeteket, füzetboxokat és más tanszereket álmodtam meg, amelyek
   evangéliumi történeteket ábrázoló képekkel díszítettek, és amelyeken
   Jézus tanítása olvasható. Az evangélium értékes tartalma azt kívánja,
   hogy ezek a gyermekeknek szánt tanszerek kiváló minőségűek,
   esztétikusak és korszerűek legyenek. E szempontok jelentik számomra a
   mércét.
   Szeretettel ajánlom figyelmetekbe az új füzeteket és füzetboxokat az
   Evangélium365 webáruház kínálatából. Azoknak ajánlom tanszereinket,
   akik fontosnak tartják gyermekük, unokájuk vallásos nevelését, és új
   színt akarnak vinni az iskolai tanulásba.
   Közeledik a tanév kezdete, nézzetek körül az Evangélium365
   webáruházban! A képre kattintva elérhető a webáruház, vagy az alábbi
   linken:
   www.evangelium365.hu/webshop
   Szeretettel: István atya - Horváth István Sándor
   2017. augusztus 10.
   Ezek az evangelizációs kiadványok csak nálunk kaphatóak, többféle
   rendelési lehetőséggel:
   Webáruházunkban, ahol van lehetőség bankkártyás fizetésre, utalásra
   vagy utánvétre. Házhoz szállítás és Pick Pack Ponton történő
   csomagátvétel egyaránt lehetséges. Elérhetősége:
   www.evangelium365.hu/webshop
   E-mailben az evangelium365 at gmail.com e-mail címen,
   Telefonon a +36 93 900 262-es telefonszámon.

   A mai olvasmány és a zsoltár szövege itt olvasható:
   http://igenaptar.katolikus.hu/

   A mai evangélium és elmélkedés szövege itt hallgatható meg: