[Napi e-vangelium] 2016-11-18

Evangélium365 evangelium at lista.hcbc.hu
2016. Nov. 18., P, 00:10:00 CET

   2016. november 18. – Péntek

   Amikor Jézus  Jeruzsálemben tartózkodott,  bement a  templomba, és  kiűzte
   onnan a kereskedőket. Ezt mondta nekik: „Írva van: Az én házam az  imádság
   háza. Ti pedig rablóbarlanggá tettétek.”  Ott tanított azután mindennap  a
   templomban. A főpapok, az írástudók és a nép vezetői az életére törtek. De
   nem tudták eldönteni,  hogy mit tegyenek  vele, mert az  egész nép  odaadó
   figyelemmel hallgatta (tanítását).

   Lukács evangélista egészen röviden írja  le a templom megtisztításának,  a
   kereskedők kiűzésének eseményét.  Figyelmünket elsősorban  nem e  prófétai
   cselekedetre akarja irányítani,  hanem arra, hogy  Jézus mintegy  birtokba
   veszi a templomot, Atyjának házát, és tanítani kezd ezen a helyen.
   Nem csak  időnként,  hanem  minden  nap eljön  a  templomba,  amely  immár
   találkozóhely lesz  azokkal,  akik  hallgatni  akarják  őt.  A  fogadtatás
   kettős. A nép odaadó figyelemmel hallgatja őt. Vándorútja során is tömegek
   keresték őt,  mert  felismerték  újszerű  tanításában  Isten  üzenetét  és
   örömhírét. Most a jeruzsálemi templomba is sokan érkeznek, hogy hallhassák
   őt. Fellépése nem  csak a közelgő  ünnep miatt felemelő,  hanem azért  is,
   mert egyedül  ő  méltó arra,  hogy  ezen  a szent  helyen  Isten  üzenetét
   közvetítse.
   A hallgatóság körében jelen vannak az írástudók, a törvénytudók, a vallási
   vezetők is. Ők más lelkülettel hallgatják. Ők eltűrték az Isten házában  a
   kereskedést.  Nem  értik   vagy  nem   akarják  érteni   az  Úr   jelképes
   cselekedetét, nem értenek egyet  tanításával, ezért szembefordulnak  vele,
   az életére törnek.
   Ha igaz  bűnbánattal  megtisztítjuk lelkünket,  azaz  eltávolítunk  belőle
   mindent, ami beszennyezi, s ami  gátol bennünket az üdvösség útján,  akkor
   képesek leszünk  arra,  hogy  odaadó figyelemmel  hallgassuk  Jézust,  aki
   előttünk is feltárja az üdvözítő örömhírt.

   Istenem, minden a végtelen szeretetedből származik, ezért mindenért  hálát
   adok. Hálás vagyok  azért, amit adtál,  s amit elvettél.  Hálás vagyok  jó
   képességeimért és  gyengeségeimért egyaránt.  Hálás vagyok  az örömért  és
   szenvedésért. Hálás  vagyok segítségedért  és életem  nehéz  helyzeteiért.
   Hálás vagyok irgalmadért, s azért, hogy üdvözíteni akarsz.

   A  hagyományos  év  végi  taizéi  találkozót  ebben  az  évben  Lettország
   fővárosában, Rigában  rendezik meg  december 28.  és január  1. között.  A
   Katolikus Ifjúsági Mozgalom  zarándoklatot szervez  a találkozóra.  Bővebb
   információ és kedvezményes jelentkezés november 25-ig:
   http://taize.kim.katolikus.net

   A mai olvasmány és a zsoltár szövege itt olvasható:
   http://igenaptar.katolikus.hu/

   A mai evangélium és elmélkedés szövege itt hallgatható meg: