[Evangelium] 2016-07-19

Evangelium mindennap evangelium at lista.hcbc.hu
2016. Júl. 19., K, 01:00:00 CEST

   2016. július 19. – Kedd

   Egy alkalommal  Jézus éppen  a népsokaságot  tanította. Eközben  anyja  és
   rokonai odaérkeztek, és  kint várakoztak rá,  mert beszélni akartak  vele.
   Valaki szólt  is Jézusnak:  „Anyád és  rokonaid kint  várnak, és  beszélni
   akarnak veled.” Jézus erre így válaszolt annak, aki szólt neki: „Ki az  én
   anyám, és kik az én rokonaim?” Majd kitárta kezét tanítványai felé, és így
   szólt: „Ezek  az  én  anyám  és  rokonaim.  Aki  teljesíti  mennyei  Atyám
   akaratát, az mind testvérem, nővérem és anyám.”

   Máté evangélista leírásából  nem derül  ki, mi  lehet az  oka annak,  hogy
   megjelenik Jézusnál anyja és rokonsága. Márk evangélista azzal  magyarázza
   fellépésüket,   hogy   Jézus   személyével   kapcsolatban    rosszindulatú
   híresztelések kezdenek  terjedni. Ezek  hátterében  azok az  írástudók  és
   farizeusok állnak, akik  azt terjesztik, hogy  Jézus az ördögök  fejedelme
   segítségével képes kiűzni a gonosz lelkeket a megszállottakból.
   Máté azonban nem említi  meg ezt a lehetséges  indokot. Ő arra  törekszik,
   hogy a krisztusi  közösség számára  fogalmazzon meg  egy fontos  tanítást.
   Jézus saját  családjának tekinti  azt a  közösséget, amely  tanítványaiból
   áll. Természetesen nem  arról van  itt szó,  hogy megtagadja  származását,
   elutasítja  rokonságát,  ezért  ne  az  édesanyja  vagy  családja   iránti
   tiszteletlenséget gondoljuk kijelentése hátterében. Természetes  családján
   túl Jézus egy  másik, egy  népesebb családot, egy  nagyobb közösséget  hoz
   létre mindazokból,  akik  őt  követik  és tanítása  szerint  élnek.  Az  ő
   tanítványának, követőjének lenni megtiszteltetést jelent az ember számára,
   amelynek örömét az első keresztények  már megérezték. Amikor a  keresztény
   közösségre, az Egyházra,  mint családra  gondolunk, akkor  ebben nem  csak
   Jézushoz fűződő  kapcsolatunk  jelenik meg,  hanem  az is,  hogy  testvéri
   szeretettel kell lennünk egymás iránt.

   Fogadd el  Uram, egész  szabadságomat,  fogadd el  emlékező  tehetségemet,
   értelmemet és egész akaratomat!  Amim van és  amivel rendelkezem, mind  te
   adtad nekem; mindezt visszaadom neked egészen; és mindenestől átadom szent
   akaratodnak, hogy rendelkezzél vele. Csak a te szeretetedet és kegyelmedet
   add nekem, és én eléggé gazdag leszek, és nem kívánok többé semmi egyebet!
   Ámen.
   Loyolai Szent Ignác

   A   mai    olvasmány    és    a    zsoltár    szövege    itt    olvasható:

   Kedves e-vangélium olvasók!
   A Szent Márton evangelizációs házon a héten elvégzett munkákról tettem fel
   képeket a honlapra. Láthatjátok, hogy helyére kerültek a belső ajtók és  a
   festés is  a  vége felé  közeledik.  Elkezdődött a  radiátorok  és  mosdók
   felszerelése.  Isten  segítségével   napról  napra   közeleb  kerülünk   a
   befejezéshez.

   Az építési költségek 91 %-a összegyűlt adományokból és csak 9 %  hiányzik.
   Az  építkezés  menetét  és  az  adományozást  folyamatosan  láthatjátok  a
   honlapon.

   www.szentmartonhaz.hu
   Szeretettel  kérem,   hogy  akinek   van  rá   lehetősége,  támogassa   az
   evangelizációs  ház  építésének  befejezését!  Minden  segítséget  hálásan
   köszönök! És  köszönöm a  személyes látogatásokat.  Továbbra is  mindenkit
   szeretettel várok, aki szeretné megnézni munkánkat.
   A Jóisten áldását kérem rátok!
   Szeretettel: István atya - Horváth István Sándor
   2016. július 19.

   Adományt az alábbi módokon lehet küldeni:
   1.   Online   adomány   internetes   fizetésre   alkalmas    bankkártyával
   http://zalalovo.plebania.hu/tamogatas
   Az Adománynál válasszuk célként: Szent Márton ház

   2. Utalás
   Számlatulajdonos neve: Zalalövői Plébánia
   Számlaszám: 10402355-00026472-00000003
   Megjegyzés: Szent Márton ház
   Utalás külföldről:
   IBAN (nemzetközi számlaszám): HU25 1040 2355 0002 6472 0000 0003
   BIC (SWIFT) kód: OKHBHUHB

   3. Sárga  postai  csekk  egyszerűen  igényelhető  a  www.szentmartonhaz.hu
   honlapon. Vagy kérhető tőlem a zalalovo at gmail.com címen e-mailben.  Kérem,
   írja meg nevét  és postacímét irányítószámmal,  valamint röviden  jelezze,
   hogy a Szent Márton ház támogatásához kér csekket.

   4. Postai (rózsaszín)  utalványon a következő  címre: Zalalövői  Plébánia,
   H-8999 Zalalövő, Szabadság tér 6. Megjegyzés: Szent Márton ház

   +1 Kérem, hogy akik cégük nevében szeretnének adakozni és a cég könyvelése
   számára igazolást kérnek közcélú adományukról, a zalalovo at gmail.com  címen
   jelezzék felém ezen igényüket. Köszönöm!