[Evangelium] 2015-03-31

Evangelium mindennap evangelium at lista.hcbc.hu
2015. Már. 31., K, 01:00:03 CEST

   2015. március 31. – Nagykedd

   Az  utolsó   vacsorán  Jézus   mélyen   megrendült  lelkében,   és   újból
   kijelentette: „Bizony, bizony, mondom nektek, egy közületek elárul engem.”
   Erre a tanítványok tanácstalanul egymásra  néztek, mert nem tudták,  kiről
   mondta ezt. A tanítványok közül az egyik, akit Jézus szeretett, a  vacsora
   alatt Jézus  mellett ült.  Simon Péter  intett neki:  „Kérdezd meg,  kiről
   beszél!” Ő  Jézushoz fordult,  és megkérdezte:  „Uram, ki  az?” Jézus  így
   felelt: „Az, akinek a bemártott falatot adom.” Ezzel bemártotta a  falatot
   (a tálba)  és  karióti Júdásnak,  Simon  fiának nyújtotta.  A  falat  után
   mindjárt belészállt  a  sátán.  Jézus ennyit  mondott  neki:  „Amit  tenni
   akarsz, tedd  meg mielőbb!”  Az asztalnál  ülők közül  senki sem  értette,
   miért mondta ezt  neki Jézus. Egyesek  azt hitték, hogy  – mivel  Júdásnál
   volt a  pénz  –  Jézus  megbízta: „Vedd  meg,  amire  szükségünk  lesz  az
   ünnepen!” Mások pedig (azt gondolták), hogy adjon valamit a  szegényeknek.
   Miután Júdás átvette a falatot, azonnal kiment. Éjszaka volt.
   Júdás távozása után Jézus ezeket  mondta: „Most dicsőült meg az  Emberfia,
   és az Isten is megdicsőült benne. Ha pedig az Isten megdicsőült benne,  az
   Isten is meg  fogja őt  dicsőíteni önmagában,  sőt hamarosan  megdicsőíti.
   Gyermekeim, már csak rövid ideig vagyok veletek. Keresni fogtok engem,  de
   amint a zsidóknak megmondottam, most nektek is megmondom: ahová én megyek,
   oda ti nem  jöhettek.” Erre  Simon Péter megkérdezte:  „Uram, hová  mégy?”
   Jézus így válaszolt:  „Ahová én  megyek, oda  most nem  jöhetsz velem,  de
   később  követni  fogsz.”  Péter   azonban  erősködött:  „Uram,  miért   ne
   követhetnélek most? Az életemet is odaadom érted.” Jézus ezt felelte neki;
   „Életedet  adod  értem?  Bizony,  bizony,  mondom  neked,  mire  a   kakas
   megszólal, háromszor tagadsz meg engem.”
   Jn 13,21-33. 36-38

   Elmélkedés:

   Júdás árulásának és Péter  tagadásának megjövendölése azt tanúsítja,  hogy
   Jézus tisztában van  azzal, hogy mi  fog történni vele  és apostolaival  a
   következő napokban. Nem akar elmenekülni  sorsa elől, hiszen ez a  mennyei
   Atya  akaratának  megtagadását  jelentené.  Őt  nem  érik  váratlanul   az
   események, miként tanítványait, hanem  tudatosan felkészül azokra.  Amikor
   az árulásról beszél apostolainak, mindvégig megőrzi nyugalmát.  Indulatnak
   vagy felháborodásnak semmi nyomát  sem látjuk nála,  hiszen tudja, hogy  a
   sötétség hatalmának e cselekedete beleillik  az Atya megváltói tervébe,  s
   azzal is  tisztában van,  hogy a  sötétség hatalma  nem  győzedelmeskedhet
   felette. Júdást  is  ő  választotta  ki, de  méltatlan  lett  az  apostoli
   feladatra.
   Júdás árulása  és Péter  tagadása között  látszólag nincs  sok  különbség,
   hiszen mindkettő bűn. Ez utóbbiról is előre beszél Jézus. Ebből mégis  van
   felemelkedés, újjászületés, megtérés Péter számára. Egyszerűen fogalmazva:
   Péter azért  képes  megbánni bűnét,  mert  ott maradt  az  utolsó  vacsora
   termében. Nem  sértődött  meg  Mestere kijelentésén,  nem  távozott,  mint
   Júdás, hanem megőrizte  a lelki  közösséget Jézussal.  Hite, Jézus  iránti
   ragaszkodása, lelkesedése, szeretete kimentette őt bűnéből. Péter és Júdás
   esete azt mutatja, hogy a gyengeségből van felemelkedés, a  rosszakaratból
   viszont nincs.

   Jézusom! Te alkottál, ne  engedj elpusztulni. Te  váltottál meg, ne  ítélj
   el.  Te  teremtettél  jóságodban,  ne  engedd,  hogy  műved   tönkremenjen
   gonoszságomban. Legkegyelmesebb Uram, kérlek, ne engedd, hogy  gonoszságom
   tönkretegye, amit mindenható jóságod teremtett! Végtelen jóság, ismerd  el
   újra magadénak azt,  ami a tied,  s mosd  le róla azt,  ami idegen  rajta!
   Jézus! Irgalmazz nekem, amíg idő van  az irgalomra, és ne vess  kárhozatra
   az ítélet idején!

   A mai olvasmány és a zsoltár szövege itt olvasható:
   http://evangelium.katolikus.hu/teljes/?nap=2015-03-31

   Kedves e-vangélium olvasók!

   A  húsvét  örömteli  ünnepéhez  közeledvén  megköszönöm  a  Szent   Márton
   evangelizációs házhoz küldött adományotokat. Külön köszönöm, hogy emellett
   többen arra  is  fordítottak időt,  hogy  egy levélben  jelezzék  erkölcsi
   támogatásukat is. A visszajelzések alapján még olyanok is nagyra értékelik
   az e-vangelizációs  szolgálatot, akik  saját bevallásuk  szerint nem  sűrű
   templombajárók. Ezt munkám gyümölcsének tekintem, és hálát adok érte a  jó
   Istennek. Nagy öröm  számomra, hogy  az e-vangélium  olvasók közül  többen
   személyesen  is  eljöttek  megtekinteni  a  munkálatok  előrehaladtát.   E
   találkozások szintén nagyon lelkesítenek engem.

   Bátorítalak benneteket: jöjjetek el!  Vegyétek ezt személyes  meghívásnak.
   Itt  a  tavasz.  A  jó   idő  kedvez  a  kirándulásoknak.  Gyertek,   hogy
   találkozhassunk! Gyertek, hogy megnézzétek az épülő e-vangelizációs házat!

   Kívánom,  hogy  a   húsvéti  ünnapek  alatt   jusson  időtök  arra,   hogy
   családtagjaitokkal együtt elmenjetek a szertartásokra, és azokon átéljétek
   a lelki újjászületést. Örvendezzünk együtt annak, hogy Krisztus  feltámadt
   és velünk van!
   Szeretettel: István atya - Horváth István Sándor
   2015. március 31.

   www.szentmartonhaz.hu

   A Szent Márton e-vangelizációs ház javára adományt az alábbi módokon lehet
   küldeni:

   1.   Online   adomány   internetes   fizetésre   alkalmas    bankkártyával
   http://zalalovo.plebania.hu/tamogatas
   Az Adománynál válasszuk célként: Szent Márton ház

   2. Utalás
   Számlatulajdonos neve: Zalalövői Plébánia
   Számlaszám: 10402355-00026472-00000003
   Megjegyzés: Szent Márton ház
   Utalás külföldről: IBAN (nemzetközi számlaszám): HU25 1040 2355 0002  6472
   0000 0003
   BIC (SWIFT) kód: OKHBHUHB

   3. Sárga  postai  csekk  egyszerűen  igényelhető  a  www.szentmartonhaz.hu
   honlapon. Vagy kérhető tőlem a zalalovo at gmail.com címen e-mailben.  Kérem,
   írja meg nevét  és postacímét irányítószámmal,  valamint röviden  jelezze,
   hogy a Szent Márton ház támogatásához kér csekket.

   4. Postai (rózsaszín)  utalványon a következő  címre: Zalalövői  Plébánia,
   H-8999 Zalalövő, Szabadság tér 6.
   Megjegyzés: Szent Márton ház

   +1 Kérem, hogy akik cégük számára közcélú adományukról igazolást kérnek, a
   zalalovo at gmail.com címen jelezzék ezen igényüket. Köszönöm!