[Evangelium] 2015-06-19

Evangelium mindennap evangelium at lista.hcbc.hu
2015. Jún. 19., P, 01:00:02 CEST

   2015. június 19. – Péntek

   Jézus  a  hegyi  beszédben  ezt  mondta  tanítványainak:  „Ne   gyűjtsetek
   magatoknak kincseket  a földön,  ahol a  moly és  a rozsda  megemészti,  a
   tolvajok meg kiássák és ellopják. Gyűjtsetek inkább kincseket a  mennyben,
   ahol sem a moly, sem a rozsda meg nem emészti, sem a tolvajok ki nem ássák
   és el nem lopják.  Mert ahol a kincsed  van, ott van a  szíved is. A  test
   világossága a szem. Ha szemed ép,  egész tested világosságban lesz. De  ha
   szemed elhomályosodik,  egész tested  elsötétedik. Ha  tehát a  világosság
   benned sötétség, maga a sötétség mekkora?”

   Az anyagi világ, a birtoklás vágya és az evilági javak nyújtotta biztonság
   bűvöletéből mozdít  ki bennünket  Jézus szava:  „Ne gyűjtsetek  magatoknak
   kincseket a földön! Gyűjtsetek inkább kincseket a mennyben!” (Mt 6,19-20).
   Be kell látnunk, hogy sok esetben jobban bízunk az anyagiak által nyújtott
   biztonságban, mint az  isteni gondviselésben. Talán  a kishitűségünk  jele
   az, hogy nem merjük magunkat,  életünket egészen Istenre bízni. Az  anyagi
   javak önmagukban  nem rosszak,  csak a  hozzájuk való  túlzott,  helytelen
   ragaszkodás rejti magában azt a  veszélyt, hogy elfordít Istentől.  Milyen
   legyen az  anyagiakhoz  való  viszonyunk? Abból  érdemes  kiindulni,  hogy
   mindent Istentől kapunk, de nem birtoklásra, hanem használatra.  Helytelen
   az, ha bármit is a magam érdemének tulajdonítok. Helytelen, ha  birtokolni
   szeretném azt,  amit  használatra  kaptam. Helytelen,  ha  magamat  akarom
   gazdagabbá tenni  azzal, amivel  másoknak lehetek  segítségére,  hasznára.
   Helytelen, ha az anyagiak fontosabbak a lelkieknél.
   Jézus, aki viszonylag ritkán beszélt az anyagiakról, s aki a  szegénységet
   többre  értékelte  a  gazdagságnál,  jól  ismeri  szívünk  szándékait.   A
   fösvénység, a szűkkeblűség  arról árulkodik, hogy  szívünk az  anyagiakhoz
   tapad, gondolataink csak azon  járnak, hogyan szerezhetnénk magunknak  még
   többet. Miért nem elég nekem Isten?

   Uram! Szívet adtál nekem,  mely szeretni tud  és szeretetet szomjaz.  Észt
   adtál, mely  gondolkodik  tisztán  és  alkot;  s  én  mégis  félelemmel  s
   gyűlölettel tekintem szívemet. Szívem megrontja eszemet, borzalmas gyilkos
   gépeket  építtet   vele,  hogy   világunkat  elpusztítsa,   engem  is   és
   embertársaimat, s rongálja  az élet  szent anyagát.  Isten! Tisztítsd  meg
   szívemet, emeld fel, s tégy testvéreimnek testvérévé.
   Szent-Györgyi Albert

   A mai olvasmány és a zsoltár szövege itt olvasható:
   http://evangelium.katolikus.hu/teljes/?nap=2015-06-19