[Evangelium] 2015-12-09

Evangelium mindennap evangelium at lista.hcbc.hu
2015. Dec. 9., Sze, 01:00:05 CET

   2015. december 9. – Szerda

   Abban az időben Jézus így szólt az őt követő emberekhez: „Jöjjetek  hozzám
   mindnyájan,  akik  fáradtak  vagytok,  és  terhek  alatt  görnyedtek:   én
   felüdítelek titeket! Vegyétek magatokra igámat, és tanuljatok tőlem,  mert
   én szelíd vagyok és alázatos szívű,  és nyugalmat talál lelketek. Mert  az
   én igám édes, és az én terhem könnyű.”

   Jézus szelíd  hívását olvassuk  a  mai evangéliumban:  „Jöjjetek  hozzám!”
   Hívása ezúttal a „fáradtakhoz”  és a „terhek  alatt görnyedőkhöz” szól.  A
   farizeusok és az írástudók  elégedettek voltak saját vallásosságukkal.  Ők
   nem  voltak  kíváncsiak  semmiféle   újdonságra,  nem  érezték   szükségét
   bármilyen lelki megújulásnak.  Mivel ők elutasították  az Úr személyét  és
   tanítását, most a  szegényekhez fordul, az  igazság után vágyakozókhoz,  a
   lelki gondokkal küzdőkhöz, az élet terhe alatt görnyedőkhöz. Jézus azokhoz
   akar fordulni,  akik nem  csak  a maguk  erejében bíznak,  hanem  gondjaik
   megoldását Istentől  várják.  Talán  abban bízik,  hogy  tanítását  jobban
   elfogadják azok, akiket gondok  nyomasztanak. A törvény kényszerítő  igája
   helyett a szabadon gyakorolt szeretet igáját kínálja. A törvények  ugyanis
   sokszor elviselhetetlen teherként  nehezednek az  emberre, s  teljesítésük
   rendkívüli erőfeszítéseket kíván. Különösen igaz ez olyan esetben,  amikor
   valaki nem látja meg  a törvények értelmét, nem  fedezi fel azok  útmutató
   szándékát,  nem  ismeri   fel  mögöttük  Isten   szeretetét.  A   szeretet
   parancsával Jézus olyan  törvényt ad nekünk,  amely életünk legfőbb  célja
   lehet.
   Ma odafigyelek  arra,  hogy amit  eddig  kötelességből tettem,  azt  igazi
   szeretetből tegyem.  A  megszokottság  és  a  rutin  helyett  a  figyelmes
   szeretetet választom.

   Uram, tégy  engem  békéd  eszközévé!  Hadd vigyem  a  szeretetet,  ahol  a
   gyűlölet uralkodik, a megbocsátást oda,  ahol a vétek él. Hogy  egyességre
   hozzam azokat, akik széthúzásban élnek, s az igazságot vigyem oda, ahol  a
   tévely az úr. Hadd vigyem a  hitet, hogy szétoszlassam a sötétséget, s  az
   örömöt vigyem oda, ahol szenvedés az élet.
   Assisi Szent Ferenc

   A mai olvasmány és a zsoltár szövege [1]itt olvasható.