[Evangelium] 2014-09-03

Evangelium mindennap evangelium at lista.hcbc.hu
2014. Sze. 3., Sze, 01:00:03 CEST

   2014. szeptember 3. – Szerda

   Testvéreim! Amikor először  voltam nálatok, nem  szólhattam hozzátok  mint
   lelki emberekhez,  mert akkor  még  érzéki ember  módjára  gondolkodtatok.
   Mivel még  nem voltatok  felnőttek  Krisztusban, csak  tejjel  tápláltalak
   benneteket, mert a  szilárd ételt még  nem bírtátok el.  Sőt még most  sem
   való nektek a szilárd  étel, mert érzéki  ember módjára cselekedtek.  Vagy
   talán míg versengés és viszály dúl köztetek, nem vagytok-e testiek, és nem
   viselkedtek-e nagyon is emberi módon?  Amíg az egyik így nyilatkozik:  „Én
   Pállal tartok”,  a másik  meg: „Én  Apollóval”, nem  vagytok-e  túlságosan
   emberiek?
   De kicsoda Apolló? És kicsoda Pál?  Szolgák csupán, akik a hitre  vezettek
   titeket, amint nekik  az Úr megadta.  Én ültettem, Apolló  öntözött, de  a
   növekedést Isten adta. Ezért nem az számít, aki ültet, sem az, aki  öntöz,
   hanem csak Isten, aki a növekedést adja. Az ültető meg az öntöző egyforma.
   El is nyeri  jutalmát mindegyik a  fáradozásához mérten. Istennek  vagyunk
   ugyanis munkatársai; ti pedig Isten szántóföldje, Isten épülete vagytok.
   1Kor 3,1-9

   Zsoltár: Válasz: Boldog az a nemzet,  * melyet az Úr örökségül  választott
   magának.
   Előénekes: Boldog az a nemzet, amelynek az Úr az Istene, * a nép,  amelyet
   örökségül választott magának.
   Letekint Isten a mennyből, * és látja mind az emberek fiait.
   Hívek: Boldog az a nemzet, * melyet az Úr örökségül választott magának.
   E: Lakóhelyéről  szemléli  azokat,  *  akik a  földet  lakják,  ő  alkotta
   mindnyájuk szívét, * jól ismeri minden tettüket.
   H: Boldog az a nemzet, * melyet az Úr örökségül választott magának.
   E: Az Úrra hagyatkozik lelkünk, * mert ő a segítőnk és ő a mi oltalmunk.
   Benne örvend a szívünk, * az ő szent nevében reménykedünk.
   H: Boldog az a nemzet, * melyet az Úr örökségül választott magának.
   Zsolt 32,12-15.20-21

   Evangélium:
   Kafarnaumi tartózkodása  idején Jézus  a zsinagógából  jövet betért  Simon
   (Péter) házába.  Simon  anyósa  éppen magas  lázban  szenvedett.  Mindjárt
   szóltak is neki  az érdekében.  Jézus a  beteg fölé  hajolt, parancsolt  a
   láznak, és a  láz megszűnt. A  beteg azonnal fölkelt,  és szolgált  nekik.
   Napnyugtakor mindnyájan  odavitték Jézushoz  a betegeket,  akik  különféle
   bajokban szenvedtek. Mindegyikre  rátette kezét,  és meggyógyította  őket.
   Sokakból gonosz lelkek  mentek ki, és  ezt kiáltozták: „Te  vagy az  Isten
   Fia!” Jézus azonban  rájuk parancsolt, és  nem engedte, hogy  beszéljenek;
   azok ugyanis tudták, hogy  ő a Krisztus.  Amikor megvirradt, Jézus  kiment
   egy magányos  helyre; a  népsokaság  pedig keresésére  indult, és  meg  is
   találta.  Tartóztatták,  hogy  ne  menjen  el  tőlük.  Jézus  azonban  így
   válaszolt:  „Más   városoknak   is   hirdetnem   kell   Isten   országának
   evangéliumát, mert ez  a küldetésem.” Azután  folytatta tanítását  Galilea
   zsinagógáiban.

   Jézus különféle betegségben szenvedőket gyógyít meg, köztük olyan
   embereket, akiket a gonosz lélek szállt meg. Érdekes, hogy Lukács
   evangélista nem jegyzi le, hogy a betegek és családtagjaik hogyan fogadták
   a gyógyulások tényét, de bizonyára a nép ámulatához hasonlóan ők is nagy
   csodálkozással és örömmel. Az evangélista azt viszont fontosnak tartja
   lejegyezni, hogy a megszállottakból távozó gonosz lelkek felismerik
   Jézusban az Isten Fiát. A betegek és a meggyógyultak ezt még nem tudják, s
   Jézus nem is akarja, hogy ennek híre elterjedjen, ezért elhallgattatja az
   őt felismerő lelkeket. Ugyanakkor azt sem szerette volna, ha csak a
   gyógyítások reményében mennének hozzá az emberek, hiszen e csodák csupán
   megerősítették tanítását.
   A tanítás, Isten igazságának hirdetése volt a legfőbb célja. Ennek
   érdekében fáradhatatlanul járja a falvakat, sokszor arra sincs szinte
   ideje, hogy imádkozzon. Gyógyítja a hozzá érkező betegeket és hirdeti az
   evangéliumot. Ahová Jézus belép, ott megváltozik az emberek élete.
   Ragaszkodnak hozzá, nem akarják továbbengedni, mert szükségük van
   közelségére, hallani akarják szavát.
   Az én életem is megváltozik, ha beengedem életembe, és már nem magammal
   foglalkozok, hanem az ő szándékait keresem. Ha imáimban nem önmagamat
   keresem, hanem valóban hozzá fordulok, és nem a magamét mondogatom, hanem
   az ő útmutatásaira figyelek.

   Uram! Amikor csónakodban evezek – sokszor távol vagy, de helyettem is
   imádkozol. Amikor ellenszélben vagyok – te tartod meg csónakodat. Amikor
   felém jössz a vízen járva – hitetlenkedem és rémüldözök. Amikor így
   szólsz: „Ne féljetek!” – magamban kezdek bízni. Amikor elmerülve megijedek
   – felém nyújtod kezedet. Amikor újra és újra kételkedem – akkor tudom
   megvallani hitemet.

   A mai evangélium és elmélkedés szövege itt hallgatható meg:

   Az MKPK Hitoktatási Bizottsága Székesfehérváron rendezi meg a X. Nemzeti
   Kateketikai Kongresszust 2014. november 13-15. között. Magyarországon
   2014. szeptembertől újabb évfolyamoknál kerül bevezetésre a kötelezően
   választható hit-és erkölcstanoktatás, melynek tanításakor a katekéták a
   korábbinál is szélesebb körben találkoznak olyan gyerekekkel és
   fiatalokkal, akik keresztény háttér nélkül kerülnek kapcsolatba a
   hitoktatással. Így az  első hirdetés , melynek célja a hit felébresztése,
   egy kezdeti megtérés elérése, különös jelentőséget kap szolgálatuk során.

   A teológiai szempontú megközelítések mellett a szervezők fontosnak
   tartják, hogy gyakorlati segítséget nyújtsanak a lelkipásztoroknak és a
   katekétáknak a hatékony kommunikációról, a találkozás kultúrájáról, a
   fegyelmezésről, az élményszerűségről és a szemléltetésről, a modern
   eszközökről és felhasználásukról, valamint az életkori sajátosságokról.

   Jelentkezési lapot az ohb [kukac] katolikus.hu e-mail címen, vagy a (1)
   266 7339-es telefonszámon lehet kérni. Jelentkezési határidő: 2014.
   szeptember 10.