[Evangelium] 2014-07-01

Evangelium mindennap evangelium at lista.hcbc.hu
2014. Júl. 1., K, 01:00:01 CEST

   2014. július 1. – Kedd

   Jézus egy alkalommal hajóba szállt, és tanítványai követték őt.  Egyszerre
   csak heves vihar tört ki a tavon, úgyhogy a hullámok elborították a hajót,
   Jézus pedig aludt.  Tanítványai odamentek hozzá,  és fölkeltették:  „Uram,
   ments meg  minket!  Elveszünk!” Jézus  így  szólt hozzájuk:  „Mit  féltek,
   kicsinyhitűek?” Aztán fölkelt,  és parancsolt a  szélnek meg a  tengernek.
   Erre nagy csendesség lett. Az emberek csodálkozva kérdezték: „Kicsoda  ez,
   hogy még a szél és a tenger is engedelmeskedik neki?”

   A  vihar  lecsendesítésének  történetét  Máté  úgy  fogalmazza  meg,  hogy
   tulajdonképpen nem a természeti csoda  a lényeges, hanem a  tanítványokkal
   folytatott párbeszéd.  A  leírás  az  apostolok  kicsinyhitűségből  fakadó
   félelmét szembeállítja  Jézus nyugalmával.  Ebből arra  következtethetünk,
   hogy  Máté  evangélistának  az  lehetett   a  célja,  hogy  a   történetet
   felhasználhassák  az   emberek  hitre   tanításában,  nevelésében.   Jézus
   közelében ugyanis nincs helye a hitetlenségnek. A keresztény ember  teljes
   bizalommal hagyatkozik rá, s hittel követi őt.
   Két szempontból  is  hasznos  volt  a  korai  Egyház  számára  a  történet
   mondanivalója.  Az  első  keresztényeknek  egyrészt  sok  nehézséggel   és
   üldözéssel kellett  szembenézniük, s  joggal érezhették,  hogy a  közösség
   hajója  viharban  van.  Ezekben  a  helyzetekben  bizalommal  fordulhattak
   Jézushoz: „Uram, ments meg minket!” Ezzel kifejezték hitüket, illetve azt,
   hogy érzik Jézus jelenlétét és számítanak segítségére.
   Másrészt a fiatal  Egyház soraiban  bizonyára akadtak  olyanok, akiknek  –
   talán éppen az üldözések miatt – gyengébb volt a hitük. Az ő  erősítésüket
   is szolgálta annak tudatosítása,  hogy Jézus nem  hagyja el szenvedő  vagy
   üldözött híveit, és még álmából felébredve is képes azonnal csodát tenni.
   Ne aggódjunk és ne legyünk kicsinyhitűek!  Az Úr mindig velünk van,  ezért
   nem veszhetünk el az idők viharaiban sem.

   Mikor nyugtalan voltam, csillapítottad gyötrelmeimet. Mikor fáradt voltam,
   Te adtál pihenést.  Mikor egyedül voltam,  szeretetet hoztál. Mikor  beteg
   voltam, gondoskodtál  rólam.  Mikor  megsértettek,  Te  segítettél.  Mikor
   idősödtem,   mosolyt   varázsoltál   arcomra.   Mikor   gondjaim   voltak,
   megosztottam veled és segítettél. Mikor boldog voltam, örömömben is  részt
   vettél.
   Boldog Kalkuttai Teréz

   Kedves e-vangélium olvasók!
   Az  e-vangélium   10.   születésnapjához   közeledve   köszönetet   mondok
   mindenkinek a  hűséges olvasásért,  valamint  azért, hogy  terjesztitek  a
   lehetőséget.  A   10  év   alatt  kb.   70  millió   e-mailt  küldtem   az
   e-vangéliummal, a honlapokon kb. 65 millió volt az olvasások száma.  Arról
   nincs adat,  hogy  a  rádiókon keresztül,  illetve  közvetett  módon  hány
   személyhez  jut  el  naponta.   Az  e-vangélium  olvasása  és   hallgatása
   valamennyi lehetőségen ingyenes.
   Istennek legyen hála az ötletért, a megvalósulásért és a 10 esztendőért!
   És legyen hála mindazoknak, akik akik a 10 év alatt imádsággal vagy akár a
   legkisebb adománnyal is  támogatták az  e-vangelizációt! Isten  jutalmazza
   meg nagylelkűségüket!
   Történet
   2004. július 9. Az első e-vangélium e-mail küldése (csak evangélium)
   2005: Elmélkedés és imádság az evangéliummal együtt
   2006: Honlapokba beépíthető az e-vangélium
   2008: evangelium365.hu saját honlap
   2010: Facebook oldal (Félsiker. Úgy tűnik a fb másra alkalmasabb)
   2011: Okostelefon applikációk (iOS és android) 1.0
   2012: Hangos e-vangélium
   2013: Okostelefon applikációk (iOS és android) 2.0 új funciókkal
   Köszönet a csapatnak
   Hálás köszönet azoknak, akik az eddigiekben segítettek:
   Fehér János - programozás, a szerver felügyelete
   Bedő Tibor - honlap készítése
   Turcsik István  és  az Ester  Communications  tagjai -  honlap  design  és
   plakátok készítése
   Dobó  Mátyás  és  János  -  okostelefon  alkalmazások  (iOS  és   android)
   fejlesztése
   H. Pezenhófer Brigitta és Pezenhófer György - hangos evangélium
   Horváth Benedek és Márton - adatbázisok karbantartása
   Jövő és tervek
   Lesz-e 10 év  múlva is  e-vangélium e-mail?  Ha lesz  e-mail, akkor  igen.
   Közben pedig az  új kommunikációs fórumokat  igyekszünk bevonni, főként  a
   villámgyorsan terjedő okostelefonokra figyelve. Ígérem, hogy bármilyen  új
   módon  és  eszközön   fogunk  a  jövőben   kommunikálni,  ott  leszek   az
   evangéliummal!
   A 10  éves évfordulóra  készül  az új  plakát,  amelyet az  ország  összes
   templomába eljuttatunk. Ezt,  valamint az  e-vangelizációs szolgálatot  az
   alábbi lehetőségeken lehet támogatni.
   Szeretettel: István atya (Horváth István Sándor)
   2014. július 1.
   E-vangelizáció támogatásának lehetősége
   Köszönjük, hogy Ön is támogatja az e-vangelizációt!
   1.   Online   adomány   internetes   fizetésre   alkalmas    bankkártyával
   http://zalalovo.plebania.hu/tamogatas
   Az Adománynál válasszuk célként: E-vangélium
   2. Utalás
   Számlatulajdonos neve: Zalalövői Plébánia
   Számlaszám: 10402355-00026472-00000003
   Megjegyzés: E-vangélium
   Utalás külföldről: IBAN (nemzetközi számlaszám): HU25 1040 2355 0002  6472
   0000 0003
   BIC (SWIFT) kód: OKHBHUHB
   3. Sárga postai csekk kérhető tőlem a zalalovo at gmail.com címen  e-mailben.
   Kérem, írja  meg nevét  és  postacímét irányítószámmal,  valamint  röviden
   jelezze, hogy ez e-vangélium támogatásához kér csekket.
   4. Postai (rózsaszín)  utalványon a következő  címre: Zalalövői  Plébánia,
   H-8999 Zalalövő, Szabadság tér 6.
   Megjegyzés: E-vangélium