[Evangelium] 2014-04-01

Evangelium mindennap evangelium at lista.hcbc.hu
2014. Ápr. 1., K, 01:00:01 CEST

   2014. április 1. – Kedd

   A húsvéti  ünnepekre Jézus  fölment  Jeruzsálembe. Volt  Jeruzsálemben  az
   úgynevezett  Juh-kapu  mellett  egy  fürdő,  amelyet  héberül  Beteszdának
   neveztek. Öt oszlopcsarnoka  volt, ahol  nagyon sok  beteg feküdt:  vakok,
   sánták és  bénák. Volt  ott egy  harmincnyolc éve  beteg ember  is.  Jézus
   látta,  ahogy   ott  feküdt,   és  megtudta,   hogy  már   régóta   beteg.
   Megszólította: „Akarsz-e meggyógyulni?” A beteg azt felelte: „Uram!  Nincs
   emberem, aki  levinne  a fürdőbe,  amikor  mozgásba  jön a  víz.  Mire  én
   odaérek, már más lép be előttem.”  Jézus erre azt mondta neki: „Kelj  föl,
   vedd ágyadat, és járj!” Az  ember azonnal meggyógyult. Fölvette ágyát,  és
   járni kezdett.  Aznap  éppen szombat  volt.  A zsidók  ezért  rászóltak  a
   meggyógyított emberre:  „Szombat van;  nem szabad  az ágyadat  vinned.”  Ő
   azonban így válaszolt  nekik: „Aki meggyógyított,  azt mondta nekem:  Vedd
   ágyadat, és járj!” Megkérdezték tőle: „Kicsoda az az ember, aki azt mondta
   neked, hogy vedd ágyadat, és járj?” A meggyógyult ember azonban nem tudta,
   hogy ki volt az. Jézus ugyanis  továbbment, amikor tömeg verődött össze  a
   helyszínen.  Később  Jézus  a   templomban  találkozott  a   meggyógyított
   emberrel, és  ezt  mondta  neki:  „Látod,  most  meggyógyultál.  Többé  ne
   vétkezzél, hogy  valami  nagyobb bajod  ne  essék!” Az  ember  elment,  és
   elmondta a zsidóknak, hogy Jézus volt az, aki meggyógyította őt. A  zsidók
   üldözték Jézust, mert mindezt szombaton cselekedte.

   Jézus csodás gyógyításainak többségénél a betegek keresik fel őt és  kérik
   segítségét. Abban  a  hitben  és reményben  fordulnak  hozzá  a  gyógyulni
   vágyók, hogy részesedhetnek az irgalmas Isten segítségében s meg is kapják
   ezt. A  mai evangéliumban  Jézus  fordul oda  a  beteghez, ő  kínálja  fel
   számára a  gyógyulás lehetőségét.  A beteg  az „irgalmasság  házában”  nem
   kapott irgalmat egyetlen embertől sem évtizedeken keresztül, most  viszont
   rátalál az isteni irgalom.
   A történet egyik mondanivalója az lehet, hogy Isten felkínálja nekünk is a
   gyógyulás  lehetőségét.  Ennek  kapcsán  felteszem  magamnak  a   kérdést:
   Szeretnék-e   meggyógyulni?   Szeretném-e,    hogy   bűneimet    eltörölve
   meggyógyítson? Mit  válaszolok, amikor  engem  kérdez, hogy  meg  akarok-e
   gyógyulni?
   Az evangéliumban szereplő bénához hasonlóan napjainkban is sok beteg  van,
   akik azt mondják, hogy „nincs emberük,” aki segítene nekik. Magukra vannak
   hagyatva, senki nem törődik velük. A  másik oldalon pedig mi állunk,  akik
   talán azt  mondjuk,  hogy  nincs betegünk,  nem  ismerünk  senkit,  akinek
   segíteni   tudnánk.   A    nagyböjthöz   hozzátartozik   az    irgalmasság
   cselekedeteinek gyakorlása.  Keressünk magunknak  tehát beteget  vagy  más
   rászorulót! Keressünk magunknak  olyan személyt,  akinek segíteni  tudunk!
   Keressek olyan  embert,  akinek én  lehetek  az embere.  Elsősorban  ne  a
   részvét vagy szánalom  indítson a segítésben,  hanem az, hogy  mindenkiben
   Jézusnak szolgálok.

   Mindenható Isten, aki alkottad a mennyet és a földet, aki annyi jót  adtál
   az  embereknek,  adj   nekem  kegyelmedben  igaz   hitet  és   jóakaratot,
   bölcsességet, okosságot és  erőt, hogy ellen  tudjak állni az  ördögöknek,
   kerülni tudjam a rosszat, és tehessem a te akaratodat.

   Kedves e-vangélium olvasók!
   Hirdessétek   az   evangéliumot   a   nagyböjti   időben!   Listánk    10.
   születésnapjára szeretnénk elérni  az 50 ezres  számot. Ehhez csak  annyit
   kell  tenni,   hogy  lehetőleg   mindenki   ajánlja  egy   személynek   az
   evangéliumot. 2014. április 1-11-ig minden nap Ferenc pápa: Az  evangélium
   öröme című könyvét kapja valaki, aki ezt megteszi. Naponta megkérdezek egy
   új feliratkozót, hogy  ki ajánlotta neki  az e-vangéliumot, s  ő kapja  az
   ajándékkönyvet. Feliratkozni például a www.evangelium365.hu oldalon lehet.
   Aki több személynek szeretné kérni  az e-vangéliumot, küldje el a  neveket
   és az e-mail címeket nekem  a zalalovo at gmail.com címemre és felírom  őket.
   Köszönöm, ha hirdetitek az e-vangéliumot!
   A korábban nyomtatásban  megjelent könyveim közül  A betlehemi pásztor,  A
   hit ajándéka és a  Betlehemi jászol kötetek  e-könyv változata elérhető  a
   http://www.dibook.hu oldalon. Azok  számára ajánlom,  akiknek van  e-könyv
   olvasó készüléke.
   Köszönöm sokak elismerő szavait és imáját. Minden érdem valójában a tiétek
   én            meg             hordozom            a             keresztet.
   http://www.magyarkurir.hu/hirek/egyhazi-szemelyeket-tuntetek-ki-marcius-15-en
   Szeretettel: István atya - Horváth István Sándor