[Evangelium] 2013-03-15

Evangelium minden nap evangelium at lista.hcbc.hu
2013. Már. 15., P, 01:00:02 CET

   2013. március 15. – Péntek

   A  csodálatos  kenyérszaporítást  követő   viták  után  Jézus   Galileában
   működött. Júdeában nem akart mutatkozni, mert a zsidók az életére  törtek.
   Közeledett a  zsidók  Sátoros-ünnepe. Miután  rokonai  elzarándokoltak  az
   ünnepre, Jézus is fölment utánuk  Jeruzsálembe, de nem nyilvánosan,  hanem
   titokban. Amikor  a templomban  tanítani  kezdett, a  jeruzsálemiek  közül
   néhányan  ezt  kérdezték:  „Nemde  ő  az,  akit  halálra  keresnek:   íme,
   nyilvánosan beszél, és nem szólnak neki semmit. Talán bizony már a vezetők
   is elismerik, hogy ő a Messiás? De róla tudjuk, honnan való. A  Messiásról
   pedig, ha majd  eljön, senki sem  tudja, honnan való.”  Erre Jézus, aki  a
   templomban tanított, emelt hangon odaszólt: „Ti ismertek engem, és azt  is
   tudjátok, honnan vagyok. Én nem  magamtól jöttem. Az Igaz (Isten)  küldött
   engem, akit ti nem  ismertek. Én viszont ismerem,  mert tőle vagyok, és  ő
   küldött engem.” Erre szerették volna Jézust elfogni, de senki sem emelt rá
   kezet, mert még nem jött el az ő órája.
   Jn 7,1-2.10.25-30

   Elmélkedés:

   Az elmúlt hetek során  többször is olvastunk arról,  hogy az írástudók  és
   farizeusok vitába szálltak Jézussal, és lassanként megérlelődött bennük  a
   gondolat,     hogy     vesztét      okozzák.     Tanításával,      újszerű
   törvénymagyarázataival nem értettek egyet, és lázadásnak minősítették.  Az
   események előrehaladtával egyre inkább keresték az alkalmat, hogy elfogják
   és ítéletet  hozzanak  ellene.  Erről  a  szándékról  a  néptömegeknek  is
   tudomása van.
   A negyven esztendeig tartó pusztai tartózkodásról emlékeztek meg a  zsidók
   a Sátoros-ünnep  alkalmával, amely  október elején  volt. Az  ünnep  nyolc
   napig  tartott.   Erre  az   alkalomra  minden   jámbor,  vallásos   zsidó
   Jeruzsálembe érkezett. Jézus titokban megy az ünnepre, hiszen tudja,  hogy
   halálra keresik. Az evangélista pontosan megjelöli annak okát, hogy  miért
   akarják megölni. Ennek közvetlen kiváltó oka  az a beszéd volt, amelyet  a
   csodálatos kenyérszaporítást követően intézett Jézus a néphez, s  amelyben
   mennyből alászállott élő kenyérnek nevezte magát.
   Jézus nem félt, hiszen  akkor nem ment volna  Jeruzsálembe, és főként  nem
   mutatkozott volna a  templomban, ahol  tanította az  embereket. A  halálos
   fenyegetés nem akadályozta meg őt  abban, hogy nyilvánosan mutatkozzon  és
   tanítson. Tanítása  során kemény  szavakat  használ. Szavai  szerint  azok
   képesek hinni abban, hogy  ő a Messiás, akik  ismerik az Atyát, aki  tehát
   nem hisz ebben, az nem ismeri  az igaz Istent. Ezzel Jézus  tulajdonképpen
   megkérdőjelezi a  benne nem  hívők vallásosságát,  s ezzel  ellenszenvüket
   váltja ki.  Istent megismerni:  ez a  Megváltó felismerésének  és a  hitre
   jutásnak az útja minden ember számára és számomra is.

   Ima Ferenc pápáért -  Mindenható Istenünk, aki folytonos  gondviseléseddel
   kormányozod nyájadat, végtelen irgalmadban Ferencet adtad Egyházad  élére.
   Add, hogy  Ferenc pápa  legyen a  hit és  a kegyelmi  közösség  egységének
   látható alapja és  biztosítéka. Kérünk,  hogy az  új pápa  minket –  Isten
   népét – szeretettel és Krisztus  nevében vezessen, legyen a szent  tanítás
   hűséges  oktatója  számunkra,  és  a  szolgálat  szellemében  kormányozzon
   bennünket. Ajándékozd meg őt bölcsességgel, jósággal és hűséggel, hogy  az
   örök élet felé vezessen minket szavával és példájával!