[Evangelium] 2013-02-12

Evangelium minden nap evangelium at lista.hcbc.hu
2013. Feb. 12., K, 01:00:01 CET

   2013. február 12. – Kedd

   Abban az időben: Összegyűltek Jézus  köré a farizeusok és néhány  írástudó
   Jeruzsálemből. Látták,  hogy  egyik-másik tanítványa  tisztátalan,  vagyis
   mosatlan kézzel  eszi  a kenyeret.  A  farizeusok és  általában  a  zsidók
   ugyanis nem esznek  addig, amíg  meg nem  mossák a  kezüket könyékig,  így
   tartják meg az ősök hagyományait. És ha piacról jönnek, addig nem  esznek,
   míg meg nem mosakszanak. S még  sok más hagyományhoz is ragaszkodnak:  így
   például a poharak, korsók, rézedények leöblítéséhez.
   A  farizeusok  és  írástudók   tehát  megkérdezték:  „Miért  nem   követik
   tanítványaid az ősök hagyományait, miért étkeznek tisztátalan kézzel?”
   Ezt a választ adta nekik: „Képmutatók! Találóan jövendölt rólatok  Izajás,
   amint írva van:  Ez a  nép ajkával  tisztel engem,  ám a  szíve távol  van
   tőlem. Hamisan  tisztelnek, olyan  tanokat tanítván,  amelyek csak  emberi
   parancsok.  Az  Isten   parancsait  nem  tartjátok   meg,  de  az   emberi
   hagyományokhoz ragaszkodtok.”
   Azután így  folytatta:  „Ügyesen  kijátsszátok Isten  parancsait,  hogy  a
   magatok hagyományait megtarthassátok. Mózes azt hirdette: Tiszteld atyádat
   és anyádat,  és aki  atyját vagy  anyját átkozza,  halállal bűnhődjék!  Ti
   ellenben azt  tanítjátok: Ha  valaki azt  mondja atyjának  vagy  anyjának:
   amivel segíthetnélek téged, az „korbán” vagyis Istennek szentelt  áldozati
   adomány, annak nem engeditek  meg, hogy bármit is  tegyen apja vagy  anyja
   érdekében. Így a  magatok hagyományával kijátsszátok  Isten parancsát,  és
   még sok más ehhez hasonlót tesztek.”

   Az elmúlt  napokban  olyan  emberekkel találkoztunk,  akik  jó  szándékkal
   keresték Jézust, a gyógyítót. Ezzel ellentétes azok gondolkodása,  akikről
   a mai  evangéliumban olvasunk.  Írástudók és  farizeusok jönnek  Jézushoz,
   hogy a  mózesi törvényekről  és  azok értelmezéséről  vitatkozzanak  vele.
   Jézust tartják  a felelősnek  azért,  hogy tanítványai  nem tartják  be  a
   tisztasági  előírásokat,  mert  bizonyára  ő  nem  figyelmezteti  őket   e
   hagyományok megtartására.  Most  még  nem Jézus  személye  áll  kritikájuk
   középpontjában, hanem  tanítványainak  magatartása, amit  ők  helytelennek
   minősítenek. Később már kifejezetten Jézus ellen irányulnak vádjaik.
   Jézus válaszában  rávilágít arra,  hogy a  kérdezők magatartása  valójában
   helytelen, hiszen ők  az emberek  által hozott  szabályokat, mint  például
   jelen esetben a tisztasági  előírásokat, fontosabbnak tartották az  isteni
   törvényeknél.  Jézus  mindig  azzal  érvel,  hogy  az  Isten  által  adott
   törvényeknek a szándékát kell nézni és megérteni, mert ezek az alapjai  az
   emberi szabályoknak, és nem fordítva.  Hiába tartaná meg ugyanis valaki  a
   vallási törvényeket, ha mindez nem  Isten iránti szeretetből fakad.  Hiába
   törekszik valaki  a külső  tisztaságra, ha  lelkét bűnök  terhelik.  Jézus
   szavai szerint a látszatnál fontosabb a szív érzése és szándéka.
   Ha állandóan csak  a „tiltott  gyümölcsre” vágyakozom, és  nem értem  meg,
   hogy Isten törvénye engem véd,  az üdvösségemet kockáztatom. Ha nem  értem
   meg, hogy a szeretet parancsa nekem szól, az üdvösségemet veszélyeztetem.

   Uram, Jézus, segíts engem  abban, hogy becsületesen, tisztességesen  élve,
   az embereket szolgálva  és Hozzád  hűségesen haladjak előre  az örök  élet
   felé. Add, hogy mindig felismerjem, mit kell tennem, s adj erőt  mindannak
   megtételéhez,  ami  üdvösségemhez  szükséges.   Céljaim  és  végső   célom
   elérésében vezessen engem igazságban és tisztességben a Szentlélek!

   FIATALOK FIATALOKNAK
   "Tiéd  a  döntés"-  hétvége  nem  házas  fiataloknak  febr.  22-24  között
   Szigetmonostoron (Budapest közelében).
   Ha 20 és  30 év  közötti vagy, (esetleg  egy picit  fölötte) és  szeretnéd
   önmagadat jobban megismerni, akkor itt a helyed! A hétvége során  fiatalok
   és felnőttek fogják  személyes életüket megosztani  veled, mely során  sok
   mindenben  magadra  ismerhetsz.   Társaiddal  együtt  gondolkodhattok   és
   felfedezhetitek, hogyan  is  lehet  egymással  boldogulni,hogyan  tudsz  a
   mindennapi helyzetekkel úgy megbirkózni, hogy utána jobban érezd magad.
   Dönts egy tudatosabb életvezetés mellett! Tiéd a döntés!
   További információ: https://sites.google.com/site/tiedadontes/

   Jelentkezés: tiedadontes [kukac] gmail.com