[Evangelium] 2012-09-21

Evangelium minden nap evangelium at lista.hcbc.hu
2012. Sze. 21., P, 01:00:00 CEST

   2012. szeptember 21. – Péntek, Szent Máté apostol és evangélista

   Abban az időben amint  Jézus továbbhaladt, látott egy  Máté nevű embert  a
   vámasztalnál ülni. Így szólt hozzá: „Kövess engem!” Az felállt és  követte
   őt. Később, amikor Jézus az ő házában vendégeskedett, eljött sok vámos  és
   bűnös, és helyet foglaltak az asztalnál Jézussal és tanítványaival együtt.
   Meglátták ezt a farizeusok és megkérdezték tanítványait: „Miért eszik a ti
   Mesteretek vámosokkal  és  bűnösökkel?”  Jézus  meghallotta  ezt,  és  így
   válaszolt: „Nem  az egészségeseknek  kell az  orvos, hanem  a  betegeknek.
   Menjetek csak, és tanuljátok meg,  mit jelent ez: „Irgalmasságot várok  és
   nem áldozatot.” Nem azért  jöttem, hogy az igazakat  hívjam, hanem hogy  a
   bűnösöket.” Mt 9,9–13

   Az, hogy Máté azonnal engedelmeskedik egy idegen kérésének, és gondolkodás
   nélkül otthagyja  munkáját,  valószínűtlennek tűnik.  Talán  nem  teljesen
   ismeretlen  számára  Jézus  személye,   aki  megszólítja  őt,  hanem   már
   hallhatott róla valamit, értesülhetett  csodáiról és más tetteiről,  talán
   láthatta is.  Máté  gyorsasága és  készsége  mindenképpen  figyelemreméltó
   számunkra,   mert    Jézus   minden    nap   odalép    ebédlőasztalunkhoz,
   íróasztalunkhoz, az iskolapadhoz  vagy a munkaasztalhoz,  és bennünket  is
   követésére hív. Jézus nem az igazakat, hanem a bűnösöket jött hívni, ez az
   Atyától kapott küldetése.  Meghívása valóban nekünk  szól, ha  felismerjük
   hibáinkat, beismerjük bűneinket, s készek vagyunk indulni.

   Ó, Istenem, mikor  találom meg végre  nyugalmamat? Nagyon vágyódik  lelkem
   tehozzád! De erős leszek,  s türelmesen várom azt  az órát, melyen  isteni
   Megváltóm az örök üdvösségre hív. Addig  csak az lesz a gondom, hogy  neki
   tetszően éljek,  s szent  akaratát  teljesítsem. Mindenben  Isten  akarata
   legyen meg, hiszen az övéi vagyunk az időben és az örökkévalóságban. Ámen.
   Chantal Szent Franciska

   Kedves e-vangélium olvasó Barátaim!
   István atya (Horváth István Sándor)  vagyok, aki nektek naponta küldöm  az
   e-vangéliumot. Az elmúlt  egy hét  során sajnos kétszer  is, szombaton  és
   csütörtökön, technikai  gondok  miatt  később  küldtem  az  e-vangéliumot,
   amiért mindenkitől bocsánatot kérek.
   Köszönöm aggódó  leveleiteket, nem  vagyok beteg,  csupán technikai  hiba,
   áramszünet történt. A napi szövegek egyébként több hétre előre fel  vannak
   töltve egy adatbázisba,  és a  küldést egy  budapesti egyetem  számítógépe
   végzi. Itt 24 órás ügyelet figyeli a szerverek működését, de ha több  órás
   áramszünet van, miként most is történt,  akkor az ügyeletes sem tud  tenni
   semmit, amíg vissza nem jön az áram (szünetmentes tápegység is van, de  az
   sem bírja sokáig). Az  ilyen jellegű hibákat  azonnal észleljük és  rögtön
   elkezdjük annak  kijavítását, (nem  szükséges  ezt külön  jelezni  felém).
   Tudatában vagyok annak,  hogy milyen  felelősséggel jár  több tízezer,  és
   egyre több személy számára naponta gondoskodni a lelki táplálékról,  ezért
   mindent megteszünk a mielőbbi küldés esetében.
   Ezúton is köszönetemet fejezem ki  azoknak a nagylelkű támogatóknak,  akik
   segítik ezen evangelizációs  szolgálat működését  és fejlesztését  például
   mostanában ún.  okostelefonokra.  (Az ingyenes  alkalmazásokat  keressétek
   evangelium365 néven az AppStore-ban vagy a Google Play-ben!)
   Még egyszer  bocsánat a  technikai  hiba miatt,  remélem, hogy  a  jövőben
   ritkán fordul elő.
   Szeretettel: István atya

   Az e-vangelizáció támogatására adományokat ide lehet küldeni:
   Számlatulajdonos  neve  és  címe:  Zalalövői  Plébánia,  H-8999  Zalalövő,
   Szabadság tér 6.
   Számlaszám: 10402355-00026472-00000003
   Közlemény: E-vangélium

   Online adomány bankkártyával: http://zalalovo.plebania.hu/tamogatas
   Az Adománynál válasszuk célként: E-vangélium
   Egyéb  lehetőségekről  információ  több  nyelven  a   www.evangelium365.hu
   oldalon.