[Evangelium] 2012-09-07

Evangelium minden nap evangelium at lista.hcbc.hu
2012. Sze. 7., P, 01:00:01 CEST

   2012. szeptember 7. - Péntek, Szent Márk, István és Menyhért áldozópapok,
   kassai vértanúk

   Abban az időben Jézus ezt  mondta apostolainak: Ne féljetek azoktól,  akik
   megölik a testet, de a lelket  nem tudják megölni. Inkább attól  féljetek,
   aki a lelket is, a testet is a pokolba taszíthatja. Egy fillérért ugye két
   verebet adnak?  És mégsem  hull  a földre  egy  se közülük  Atyátok  tudta
   nélkül. Nektek pedig  minden szál  hajatokat számon  tartják! Ne  féljetek
   hát: sokkal  többet értek  ti a  verebeknél! Ha  valaki megvall  engem  az
   emberek előtt, én is megvallom őt Atyám előtt, aki a mennyekben van. De ha
   valaki megtagad engem az emberek előtt,  én is megtagadom őt Atyám  előtt,
   aki a mennyekben van.

   A biblia tanítása szerint Isten gondját viseli minden teremtménynek, Ez  a
   gondoskodó  őrzés   természetesen  az   emberre   is  kiterjed.   De   nem
   végzetszerűen üldözi az embert,  amely elől nem lehet  kitérni. És nem  is
   úgy működik,  hogy mindenféle  veszélytől és  balesettől megóv  mindenkit.
   Isten azt szeretné, ha rábíznánk magunkat, azaz bizakodnánk abban, hogy  a
   valóban mindig a javunkat akarja és gondoskodik rólunk.
   A  gondviselésbe  vetett  bizalomra  akarja  Jézus  nevelni  tanítványait.
   Különösen is szükség van erre az üldözések idején, amikor könnyen  meginog
   az ember  bizalma. Krisztus  követője ne  féljen, hanem  maradjon  hűséges
   hitéhez és Jézushoz, s akkor jutalomra számíthat a mennyben.

   Élők és holtak  Istene, tégy  minket készségessé,  hogy Krisztust  követve
   tudjuk odaadni  önmagunkat  másokért,  miként a  búzaszem,  amely  egyedül
   marad, ha nem hull a földbe, de ha földbe hullván elhal, sok termést  hoz.
   Add, Urunk, hogy készek legyünk áldozatot hozni társainkért, és add,  hogy
   életünk soha el nem múló, gazdag termést hozhasson.