[Evangelium] 2012-10-30

Evangelium minden nap evangelium at lista.hcbc.hu
2012. Okt. 30., K, 01:00:01 CET

   2012. október 30. - Kedd

   Jézus egy  alkalommal így  beszélt a  néphez az  Isten országáról:  „Mihez
   hasonlít az Isten országa? Mihez  is hasonlítsam? Hasonló a  mustármaghoz.
   Az ember fogja, és elveti kertjében. Ott  felnő, és nagy fává lesz. Az  ég
   madarai megpihennek ágai között.”  Majd így folytatta: „Mihez  hasonlítsam
   az Isten  országát?  Hasonlít a  kovászhoz,  amelyet fog  az  asszony,  és
   elvegyít három véka lisztben. Az egész megkel tőle.”

   Jézus az  Isten országáról  mond két  hasonlatot a  mai evangéliumban.  Az
   előző részekben a Jézussal szembeni ellenállás több esetéről számolt be az
   evangélista, amelyek ezután is folytatódnak majd. Mégis mindennek ellenére
   az Isten országa növekszik és  fejlődik. Kicsiny módon és rejtve  kezdődik
   megvalósulása, mégis  láthatóvá válik  egy idő  után mindenki  számára.  A
   szembenállást nem csak Jézus, hanem tanítványai is meg fogják tapasztalni,
   de  ha  teljesítik  küldetésüket,  akkor   meg  fogják  látni  az   Ország
   növekedését. Az  Ország  elválaszthatatlan  Krisztus  személyétől,  akiben
   növekszik és  az Egyháztól,  amelyben megvalósul.  Ha közösségben  vagyunk
   Krisztussal  és   az   Egyházzal,   amelyeknek   legszebb   kifejezése   a
   szentáldozás, az Eucharisztia vétele, azaz ha megtartjuk az eucharisztikus
   közösséget, akkor valóban megtapasztalhatjuk,  hogy az Isten köztünk  van,
   bennünk és általunk növekszik a világban.

   Hozzád fordulok, Atyám, mindenható Isten: őszinte szívvel és  kicsinységem
   tudatában  hálát  adok  neked,   s  egész  lelkemmel  kérlek,   rendkívüli
   jóságodban  fogadd  jóakarattal  könyörgésemet:  hatalmaddal  űzd  el   az
   ellenséget  tetteimtől  és  cselekedeteimtől,  erősíts  engem  a   hitben,
   kormányozd értelmem, adj nekem bensőséges gondolatokat, és vezess el engem
   boldogságod birtoklására! Vezess el engem arra, hogy Téged mindenkinél  és
   mindennél jobban szeresselek!