[Evangelium] 2012-10-10

Evangelium minden nap evangelium at lista.hcbc.hu
2012. Okt. 10., Sze, 01:00:01 CEST

   2012. október 10. - Szerda

   Történt  egyszer,  hogy  Jézus  éppen  befejezte  imádságát;  Ekkor  egyik
   tanítványa arra  kérte: „Uram,  taníts meg  minket imádkozni,  mint  ahogy
   János is tanította imádkozni tanítványait.” Jézus erre így szólt hozzájuk:
   „Amikor imádkoztok, ezt mondjátok:
   Atyánk! Szenteltessék meg a te neved.
   Jöjjön el a te országod.
   Mindennapi kenyerünket add meg nekünk ma.
   Bocsásd meg vétkeinket,
   miképpen mi is megbocsátunk minden ellenünk vétőnek.
   És ne vígy minket kísértésbe.”

   Sok közösségnek vannak  saját imái,  amelyről könnyen  fel lehet  ismerni,
   hogy egy személy melyik csoporthoz tartozik. Az egész keresztény  közösség
   sajátos imádsága  a  Miatyánk,  amelyről mindenütt  a  világon  fel  lehet
   ismerni Krisztus követőit.  Amikor ugyanis Jézus  megtanítja nekünk ezt  a
   legtökéletesebb imádságot, akkor azt is megtanítja nekünk, hogyan kell  az
   Ő követőjeként  élnünk.  Mit  kérhetünk és  kérjünk  Atyánktól,  s  hogyan
   imádkozzunk akaratának  elfogadásáért.  Jézus arra  bátorít  minket,  hogy
   nyugodtan szólítsuk Atyánknak Istent, aki szerető és gondoskodó  szülőként
   viselkedik velünk.

   Uram, Jézus! Amikor a szentmisében a  te szavadat hallgatom, a te  irántam
   való szeretetedre  gondolok. Amikor  áldozatod megújul  az oltáron,  ismét
   csak a  te végsőkig  elmenő szeretetedre  tudok gondolni.  Amikor pedig  a
   szentáldozásban magamhoz  veszem Testedet,  akkor értem  meg igazán,  hogy
   mennyire szeretsz engem!

   Kedves e-vangélium olvasó barátaim!
   Miután 8 éve küldöm nektek naponta az e-vangéliumot, arra gondoltam,  hogy
   a Hit évére (október 11-én kezdődik) kellene valami újat kitalálni. Milyen
   volna például, ha az év elején  kézbe vehetnénk egy könyvet, ami egy  évre
   előre tartalmazná  a  napi evangéliumi  elmélkedéseket?  Bárhol,  bármikor
   olvasható, nem kellene a számítógép előtt görnyedni. De ki az, aki  "szent
   megszállottsággal" megírja  az elmélkedéseket  egy  évre előre?  Hát,  én.
   Májustól fel is  keltem naponta  reggel 5-kor és  őszre megcsináltam.  Nem
   ment mindig  könnyen,  de  a  kitartó munka  meghozta  az  eredményt.  Így
   született meg  a Szívem  első  gondolta -  2013  című könyv,  amely  2012.
   adventtől tartalmazza a következő adventig a napi lelki táplálékot. A  Hit
   évéhez kapcsolódóan a hit témáját járjuk körbe az év során. Remélem,  hogy
   e kötet segítségével  olyanokhoz is  eljut az  e-vangélium, akiknek  nincs
   vagy nem szívesen használnak számítógépet.
   A       könyvről       bővebb       információ       itt        olvasható:
   http://zalalovo.plebania.hu/list/news/szivem_elso_gondolata_2013

   És idén is készítettem egy karácsonyi képes gyermekkönyvet, amely  szintén
   megjelent a Hit évének kezdetére.
   Információ: http://zalalovo.plebania.hu/list/news/a_hit_ajandeka
   Könyvesboltokban nem szándékozom forgalmazni, hiszen nektek, barátaitoknak
   és ismerőseiteknek készült.
   Közben nekiálltam, hogy a 2014-es évre is megírjam számotokra a mindennapi
   olvasnivalót.
   Szeretettel: István atya (Horváth István Sándor)