[Evangelium] 2012-10-01

Evangelium minden nap evangelium at lista.hcbc.hu
2012. Okt. 1., H, 01:00:01 CEST

   2012. október 1. - Hétfő

   Egyszer az a kérdés merült fel a tanítványok között, hogy ki a  legnagyobb
   közülük. Mivel Jézus ismerte szívük gondolatait, odahívott egy  gyermeket,
   maga mellé állította, és  így szólt tanítványaihoz:  „Aki befogadja ezt  a
   gyermeket az én  nevemben, engem fogad  be. Aki pedig  engem befogad,  azt
   fogadja be,  aki  engem küldött.  Mert  aki  a legkisebb  köztetek,  az  a
   legnagyobb.” Ekkor János vette  át a szót:  „Mester, láttunk valakit,  aki
   ördögöt űzött ki a  te nevedben. Megtiltottuk neki,  mert nem követ  téged
   velünk együtt.” Jézus  így válaszolt:  „Ne tiltsátok meg,  mert aki  nincs
   ellenetek, az veletek van.”

   A mai evangéliumból kiderül, hogy a tanítványok teljesen félreértik  Jézus
   követésének értelmét, s rangsort akarnak maguk között felállítani.  Mindez
   ugyanis  azok  után  történik,  hogy  Jézus  megjövendöli  szenvedését  és
   felszólítja őket a kereszthordozásra. Jézus egy gyermeket állít példaképül
   eléjük.  A  gyermeknek  nincs   hatalma,  védtelen,  s  mások   gondoskodó
   szeretetére  szorul.  De  abban  a  tekintetben  is  félreértik  Jézust  a
   tanítványok, hogy egyeseket ki akarnak zárni a közösségből, s  megtiltják,
   hogy Jézus nevében jót tegyen, azt gondolva, hogy kizárólag ők  követhetik
   Jézust. A Krisztus követés mindenki számára nyitott, aki gyermeki  szívvel
   fogadja Jézus tanítását s ragaszkodik hozzá.

   Urunk, Jézus Krisztus! Te a  mi emberi közreműködésünkkel akarsz  csodákat
   tenni napjainkban, hogy jelenléted  és segítséged megtapasztalható  legyen
   minden ember számára. Adj nekünk igazi bölcsességet, hogy felismerjük  azt
   az utat,  amelyet  te mutatsz  nekünk,  s  amelyen te  vezetsz  minket  az
   üdvösség felé!