[Evangelium] 2012-02-23

Evangelium minden nap evangelium at lista.hcbc.hu
2012. Feb. 23., Cs, 01:00:01 CET

   2012. február 23. - Csütörtök

   Amikor Péter apostol megvallotta,  hogy Jézus a Messiás,  akkor az Úr  így
   szólt a tanítványokhoz: „Az Emberfiának sokat kell szenvednie: a vének,  a
   főpapok és az  írástudók elutasítják, megölik,  de harmadnapra  feltámad.”
   Majd így szólt mindnyájukhoz: „Aki  utánam akar jönni, tagadja meg  magát,
   vegye föl mindennap  a keresztjét,  és úgy  kövessen engem!  Mert aki  meg
   akarja menteni életét, elveszíti azt.  De aki elveszíti életét  énmiattam,
   megmenti azt. Mit  használ az embernek,  ha a egész  világot megnyeri  is,
   önmagát azonban elveszíti, és romlásba dönti?”

   Aki  utánam  akar  jönni,  tagadja  meg  magát,  vegye  föl  mindennap   a
   keresztjét,  és  úgy  kövessen  engem!  –  olvasom  Jézus  szavait  a  mai
   evangéliumban. Ismerős ez a  mondat számomra, hiszen  az egyházi év  során
   többször előfordul. A felszólítás mindannyiunkat, engem is érint. Krisztus
   követése, a kereszt felvétele „mindennapos” feladatot jelent számomra. Nem
   arról van szó, hogy időnként, gyakran vagy néha Krisztussal együtt  járjam
   életem keresztútját, hanem nap mint  nap hozzá csatlakozzak. Földi  életem
   egyetlen napján  sem  mondhatom,  hogy már  eljutottam  a  kereszthordozás
   teljességére, nincs  hová tovább  vinnem a  keresztet, már  célhoz  értem.
   Felveszem keresztemet ma, holnap és minden nap.

   Irgalmas  és  szent  Urunk,  küldj  szüntelenül  új  munkásokat   Országod
   aratásába! Segítsd azokat, akiket arra hívsz, hogy napjainkban  kövessenek
   Téged! Engedd,  hogy  akik  arcodat  szemlélik,  örömmel  válaszoljanak  a
   csodálatos küldetésre,  amelyet rájuk  bíztál, néped  és valamennyi  ember
   javára. Istenünk, aki  az Atyával  és a Szentlélekkel  élsz és  uralkodol,
   most és mindörökké. Ámen.
   Boldog II. János Pál pápa