[Evangelium] 2012-12-01

Evangelium minden nap evangelium at lista.hcbc.hu
2012. Dec. 1., Szo, 01:00:01 CET

   2012. december 1. – Szombat

   Jézus ezeket mondta tanítványainak a világ végéről: „Vigyázzatok, hogy  el
   ne  nehezedjék  szívetek  tobzódásban,  részegeskedésben  és  az   evilági
   gondokban. Így  majd nem  ér készületlenül  benneteket az  a nap.  Mint  a
   csapda, úgy csap le mindazokra, akik a földön laknak. Virrasszatok hát  és
   imádkozzatok   szüntelenül,   hogy   megmeneküljetek   attól,   ami   majd
   bekövetkezik, és megállhassatok az Emberfia színe előtt.”

   A mai evangéliummal véget ér Jézus végső időkről mondott beszéde, és a mai
   nappal befejeződik az egyházi liturgikus év. Krisztus király vasárnapjától
   mostanáig Jézusnak az utolsó időkben történő eljöveteléről elmélkedtünk. A
   holnaptól elkezdődik az  Advent, amely amellett,  hogy szintén  emlékeztet
   Krisztus eljövendő második érkezésére, egyúttal visszaemlékeztet bennünket
   Krisztus első  eljövetelére, Isten  Fiának az  idők teljességében  történt
   megtestesülésére, a  Megváltó  világrajöttére,  Jézus  születésére.  Ebben
   időszakban arra is szeretnénk felkészülni,  hogy a betlehemi Gyermek a  mi
   szívünkben is megszülessen  Karácsony napján.  Miközben visszagondolunk  a
   2000 évvel  ezelőtti eseményre,  tekintsünk  előre, Jézus  mostani  újbóli
   születésére, és kérjük őt, hogy hozza el  a világba és számunkra is a  hit
   fényét. Virrasszatok és imádkozzatok, mert közeledik a megváltás napja  és
   Üdvözítőnk születése!

   Uram, Te  szeretsz engem  a  szenvedésben is!  Uram, hiszek  irántam  való
   jóságodban és szeretetedben.  Biztosan tudom, hogy  Te gondoskodsz  rólam.
   Sok  kegyetlenség  van   a  világban.  De   a  világ  minden   természetes
   összefüggésével együtt egy magasabb hatalomnak van alávetve. Hiszem,  hogy
   Te vagy a világ Ura és Teremtője.  Hiszem, hogy minden a Te kezedben  van,
   minden ember, én is. Te Atyánk vagy, és szeretsz mindannyiunkat. Köszönöm,
   hogy Te  vagy  az  állandó  változásban  az  élet  nyugvópontja,  amelyhez
   tarthatom magam. Köszönöm, hogy szilárd életem van Benned, és így a  jövőm
   nincs a véletlenre bízva.