[Evangelium] 2012-04-12

Evangelium minden nap evangelium at lista.hcbc.hu
2012. Ápr. 12., Cs, 01:00:00 CEST

   2012. április 12. – Csütörtök

   Abban az időben az Emmauszból  visszatért tanítványok beszámoltak az  úton
   történtekről, meg arról, hogyan ismerték fel Jézust a kenyértöréskor.  Míg
   ezekről  beszélgettek,   egyszer  csak   megjelent  köztük   (Jézus),   és
   köszöntötte őket: „Békesség nektek!” Ijedtükben és félelmükben azt vélték,
   hogy szellemet látnak. De ő így  szólt hozzájuk: „Miért ijedtetek meg,  és
   miért támad  kétely a  szívetekben? Nézzétek  meg kezemet  és lábamat!  Én
   vagyok. Tapintsatok meg és lássátok,  a szellemnek nincs húsa és  csontja,
   de amint látjátok, nekem van.” Ezután megmutatta nekik a kezét és a lábát.
   De örömükben még mindig nem mertek hinni, és csodálkoztak. Ezért így szólt
   hozzájuk: „Van itt valami ennivalótok?”  Adtak neki egy darab sült  halat.
   Fogta és a szemük láttára evett belőle. Aztán így szólt hozzájuk:  „Ezeket
   mondtam nektek, amikor még veletek voltam. Be kell teljesednie  mindannak,
   amit rólam  Mózes törvényében,  a prófétákban  és a  zsoltárokban  írtak.”
   Ekkor  megnyitotta  értelmüket,  hogy  megértsék  az  írásokat.  Majd  így
   folytatta: „Meg van írva, hogy a Messiásnak szenvednie kell, és  harmadnap
   fel kell  támadnia a  halálból. Nevében  megtérést és  bűnbocsánatot  kell
   hirdetni Jeruzsálemtől kezdve minden népnek. Ti tanúi vagytok ezeknek.”

   A mai evangélium több lehetőséget sorol fel, amely megalapozhatja a  Jézus
   feltámadásába  vetett  hitet.   Elsőként  mások  tanúságtétele   szerepel,
   konkrétan az emmauszi tanítványok tanúsága, akik a kenyértörésben ismerték
   fel az Urat. A második Jézus fizikai jelenlétének megtapasztalása, a kezén
   és a lábán lévő sebhelyek látása, illetve megérintése, valamint az a tény,
   hogy  a  szemük  láttára  eszik.  A  harmadik  pedig  a  Jézusról,  az   ő
   szenvedéséről  és   haláláról  szóló   ószövetségi  írások   és   prófétai
   jövendölések tanítása.  Ez utóbbi  az emmausziaknak  nem volt  elég,  mert
   ugyan lángolt a szívük, amikor útközben hallgatták Jézust, de csak  később
   ismerték fel. Én mi alapján hiszek a feltámadásban?

   Kérlek, Uram Jézus Krisztus, aki  valóságosan és lényegedben jelen vagy  a
   kenyér és a bor  színe alatt: táplálj engem,  vigasztalj és erősíts  engem
   mindig, különösen utolsó órámon.  Engedd, hogy téged,  akit most a  kenyér
   fátyola alatt imádok, ez élet után színről színre láthassalak! Ámen.