[Evangelium] 2011-09-26

Evangelium minden nap evangelium at lista.hcbc.hu
2011. Sze. 26., H, 01:00:02 CEST

   2011. szeptember 26. – Hétfő

   Egyszer az a kérdés merült fel a tanítványok között, hogy ki a  legnagyobb
   közülük. Mivel Jézus ismerte szívük gondolatait, odahívott egy  gyermeket,
   maga mellé állította, és  így szólt tanítványaihoz:  „Aki befogadja ezt  a
   gyermeket az én  nevemben, engem fogad  be. Aki pedig  engem befogad,  azt
   fogadja be,  aki  engem küldött.  Mert  aki  a legkisebb  köztetek,  az  a
   legnagyobb.” Ekkor János vette  át a szót:  „Mester, láttunk valakit,  aki
   ördögöt űzött ki a  te nevedben. Megtiltottuk neki,  mert nem követ  téged
   velünk együtt.” Jézus  így válaszolt:  „Ne tiltsátok meg,  mert aki  nincs
   ellenetek, az veletek van.”

   A mai evangéliumból kiderül, hogy a tanítványok teljesen félreértik  Jézus
   követésének értelmét, s rangsort akarnak maguk között felállítani.  Mindez
   ugyanis  azok  után  történik,  hogy  Jézus  megjövendöli  szenvedését  és
   felszólítja őket a kereszthordozásra. Jézus egy gyermeket állít példaképül
   eléjük.  A  gyermeknek  nincs   hatalma,  védtelen,  s  mások   gondoskodó
   szeretetére szorul.
   De abban a tekintetben is félreértik Jézust a tanítványok, hogy  egyeseket
   ki akarnak  zárni a  közösségből,  s megtiltják,  hogy Jézus  nevében  jót
   tegyen, azt gondolva, hogy kizárólag ők követhetik Jézust.
   A Krisztus követés mindenki számára nyitott, aki gyermeki szívvel  fogadja
   Jézus tanítását s ragaszkodik hozzá.

   Ó, Uram Jézus, Te azt parancsoltad nekem, hogy szüntelenül imádkozzam, add
   nekem kegyelmedet,  hogy  meg  tudjam  tenni, s  add  meg  ezt  azoknak  a
   lelkeknek is, akiket  rám bíztál.  Isteni Ige,  Te magad  vagy bennünk  az
   örökké tartó és szüntelen  imádság. Isten Báránya,  Te vagy a  világosság,
   amely megvilágítja  lelkünk  egész égboltját.  Bár  soha ne  akarnánk  más
   imádságot, csak a te imádat, más fényességet, csak a te fényességedet, más
   szeretetet, csak a te szeretetedet! A hozzád intézett imádságban, Istenem,
   egy a szemlélés  és a szeretet.  Engedd, hogy olyan  tökéletesen és  olyan
   bensőségesen tudjak hozzád imádkozni, hogy elfeledkezzem önmagamról, és ne
   tudjam, hogy imádkozom, mert csupán Te vagy bennem!

   Kedves barátaim!
   A  Szentírás  vasárnapján  indult   az  evangelium365  mobil   alkalmazás.
   Mostantól a napi  evangélium már  nem csak  e-mailben, hanem  mobiltelefon
   készüléken is elérhető.
   Android rendszerű  telefonok tulajdonosai  az Android  Market-ben,  iPhone
   készülékkel  rendelkezők   pedig  az   App  Store-ban   találják  meg   az
   evangélium365 alkalmazást.
   Nagy öröm számomra és szimbolikus jelentősége is van, hogy az első magyar,
   katolikus mobil alkalmazás az Evangéliumot nyújtja az embereknek és az  Új
   evangelizációhoz kapcsolódik.
   István atya (Horváth István Sándor)

   Evangelizációs munkánkat a következő módokon támogathatja adományával.
   1.  On-line  plébániák  honlapján:   http://zalalovo.plebania.hu/tamogatas
   Kérem, válassza az adomány lehetőséget,  majd az adomány céljánál  jelölje
   meg: e-vangélium
   2.  Átutalással  a  Zalalövői  Plébánia  számlájára.  Kérem,  a  közlemény
   rovatban feltüntetni: e-vangélium
   Számlatulajdonos neve: Zalalövői Plébánia
   Számlaszám: 10402355-00026472-00000003
   Utalás külföldről
   IBAN (nemzetközi számlaszám): HU25 1040 2355 0002 6472 0000 0003
   BIC (SWIFT) kód: OKHBHUHB

   3. Postai utalvánnyal: Cím: Zalalövői Plébánia, H-8999 Zalalövő, Szabadság
   tér 6. Kérem, a közlemény rovatban feltüntetni: e-vangélium