[Evangelium] 2011-09-07

Evangelium minden nap evangelium at lista.hcbc.hu
2011. Sze. 7., Sze, 01:00:04 CEST

   2011. szeptember 7. – Szerda, Szent Márk, István és Menyhért
   áldozópapok, kassai vértanúk

   Abban az időben Jézus ezt mondta apostolainak: Ne féljetek azoktól,
   akik megölik a testet, de a lelket nem tudják megölni. Inkább attól
   féljetek, aki a lelket is, a testet is a pokolba taszíthatja. Egy
   fillérért ugye két verebet adnak? És mégsem hull a földre egy se
   közülük Atyátok tudta nélkül. Nektek pedig minden szál hajatokat számon
   tartják! Ne féljetek hát: sokkal többet értek ti a verebeknél! Ha
   valaki megvall engem az emberek előtt, én is megvallom őt Atyám előtt,
   aki a mennyekben van. De ha valaki megtagad engem az emberek előtt, én
   is megtagadom őt Atyám előtt, aki a mennyekben van.

   A mai evangéliumban Jézus egy példát mond arra vonatkozóan, hogy miért
   kell hinnünk az isteni gondviselésben. Ha Isten vigyáz minden
   teremtményére, köztük a madarakra is, akkor mennyivel inkább törődik
   legjelentősebb teremtményével, az emberrel.
   Az isteni gondviselés azt jelenti, hogy folyamatos intézkedésivel
   vigyáz életünkre. Ezen intézkedéseknek az a célja, hogy minden embert
   állandóan arra a tökéletességre vezessen, amelyre meghív, s amely végső
   soron az ember egyedüli boldogsága lehet. A jóság megtapasztalása
   személyes életünkben arra ösztönöz bennünket, hogy ne véletlenszerű
   események sorozataként értékeljük életünk napjait, hanem észrevegyük
   Istenünk segítő támogatását ezen eseményekben.
   Isten gondviselő szeretetére azzal válaszolunk, hogy neki
   engedelmeskedve és a lelki tökéletességre törekedve haladunk az
   üdvösség útján.

   Istenem, te mindenütt jelen vagy. Jézus Krisztusom, Megváltóm, ki oly
   közel vagy hozzám szereteteddel, egész napi szétszórtságom után
   hazahozom hozzád a szívemet. Nálad vagyok otthon, Istenem és Atyám. A
   jóért, amelyet kegyelmeddel cselekedtem, hálát adok neked. Jóságos
   Istenem, te ajándékoztad azt nekem. A rosszért, amelyet elkövettem
   gondolattal, szóval, cselekedettel és mulasztással, bocsánatodat kérem.
   Segíts, hogy jobb legyek!
   Szalézi Szent Ferenc