[Evangelium] 2011-11-28

Evangelium minden nap evangelium at lista.hcbc.hu
2011. Nov. 28., H, 01:00:02 CET

   2011. november 28. - Hétfő

   Abban az  időben, amikor  Jézus bement  Kafarnaumba, egy  pogány  százados
   járult eléje,  és  így szólt:  „Uram,  szolgám bénán  fekszik  otthon,  és
   szörnyen kínlódik.” Jézus így felelt: „Megyek és meggyógyítom.” A százados
   ezt válaszolta: „Uram, nem vagyok méltó, hogy hajlékomba jöjj, hanem  csak
   egy szóval mondd,  és meggyógyul  az én szolgám.  Jómagam, bár  alárendelt
   ember vagyok, katonáknak parancsolok. Ha azt mondom az egyiknek: „Menj!” –
   elmegy; a másiknak: „Jöjj ide!” –  akkor hozzám jön; és szolgámnak:  „Tedd
   ezt!” – és megteszi.”
   Amikor Jézus  ezt  hallotta,  elcsodálkozott,  és  így  szólt  kísérőihez:
   „Bizony mondom nektek, ekkora hitet senkinél sem találtam Izraelben. Ezért
   azt mondom  nektek:  Sokan jönnek  majd  napkeletről és  napnyugatról,  és
   asztalhoz telepednek Ábrahám, Izsák és Jákob mellé a mennyek országában.”

   A mai evangélium  látványosan szemlélteti,  hogy milyen  újdonságot hoz  a
   világba a Megváltó érkezése. A  pogány katona új stílusban kezd  beszélni.
   Ő,  aki  hozzászokott,  hogy   beosztottainak  parancsokat  ad,  most   új
   hangnemben beszél. Nem  parancsol, hanem  kér. Nem  követel, hanem  remél.
   Kimutatja, hogy nem  csak a  parancsszóban hisz, hanem  a gyógyító  isteni
   szóban is. Talán én is elkezdhetnék más stílusban beszélni az  emberekkel,
   és másként beszélni, beszélgetni, imádkozni Istennel.

   Ó örök Ige, Isten és Mária Fia, újítsd meg a lelkek rejtekében  születésed
   csodáját! Megváltott  fiaidat  öltöztesd halhatatlanságba,  gyújts  bennük
   szeretetet, egyesítsd  valamennyit  titokzatos Tested  kötelékeivel,  hogy
   eljöveteled meghozza  a  biztos  békét,  az egyesek  és  a  népek  közötti
   testvéri összefogást! Ámen.
   Boldog XXIII. János pápa

   A betlehemi  pásztor  könyv mellett  még  a következőket  szerették  volna
   egyesek: A  betlehemi  jászol,  A betlehemi  gyermek,  Betlehemi  csillag,
   Betlehemi titok, Betlehemi királyok. Természetesen csak véletlen  elírások
   ezek. Mindenesetre nekik  nagyobb lesz  a meglepetés,  amikor megkapják  a
   könyvet a  pásztorról.  De ez  fontos  visszajelzés számomra  arról,  hogy
   milyen könyveket  szeretnétek  a  gyerekek  kezébe  adni.  Köszönöm  a  jó
   ötleteket és ígérem, hogy jövőre ebből fogok meríteni.
   István atya

   Kedves barátaim!
   Megjelent  A  betlehemi  pásztor   című  képes  gyermekkönyvem.  A   kötet
   történetei egy gyermek szemével tárják elénk Jézus születésének titkát.  A
   sok-sok színes rajz Magyar Krisztina munkája.
   A könyv ára: 900  Ft + postaköltség:  100 Ft/db Magyarországra  (külföldre
   jelentősen több).
   A könyv  megrendelhető tőlem  a  zalalovo at gmail.com címen  (boltokban  nem
   kapható). A  megrendeléshez,  kérem, küldje  el  az Ön  nevét,  postacímét
   irányítószámmal, a kiadvány címét és a darabszámot. Köszönöm!
   Szeretettel: István atya (Horváth István Sándor)
   Információ: http://zalalovo.plebania.hu/list/news/gyermekkonyv_karacsonyra