[Evangelium] 2011-11-05

Evangelium minden nap evangelium at lista.hcbc.hu
2011. Nov. 5., Szo, 01:00:02 CET

   2011. november 5. – Szombat, Szent Imre herceg

   Abban az időben Jézus így szólt tanítványaihoz:
   „Csípőtök  legyen  felövezve,   kezetekben  pedig   égő  gyertya   legyen.
   Hasonlítsatok az  olyan  emberekhez,  akik  urukra  várnak,  hogy  mihelyt
   megérkezik a menyegzőről és zörget, rögtön ajtót nyissanak neki.  Boldogok
   azok a szolgák,  akiket uruk  megérkezésekor ébren  talál. Bizony,  mondom
   nektek, felövezi  magát, asztalhoz  ülteti  őket, körüljár  és  felszolgál
   nekik. És ha a második vagy a harmadik őrváltáskor érkezve is így  találja
   őket, boldogok azok a szolgák.
   Gondoljátok meg: ha tudná  a házigazda, hogy melyik  órában jön a  tolvaj,
   nem engedné betörni házába. Éberen várjátok tehát az Emberfiát, mert eljön
   abban az órában, amikor nem is gondoljátok.”

   Legyetek éberek –  figyelmeztet minket  Jézus az  evangéliumban, mert  nem
   tudjuk, hogy  mikor jön  el Urunk.  Szent Imre  herceg, akit  fiatalon  és
   váratlanul ért a halál, éber volt,  s tudta, hogy bármikor találkozhat  az
   Úrral. Talán  annak is  volt  köszönhető ez,  hogy rendkívül  nagy  gondot
   fordítottak nevelésére, amelynek a trónörököshöz méltó királyi erények  és
   a tudományok elsajátítása mellett helyet kapott a hitre és a lelki  életre
   való nevelés is, hiszen tanítója Szent Gellért volt.
   Korunkban is  legalább  ekkora  figyelmet kell  szentelni  minden  gyermek
   nevelésére és lelki fejlődésére, ügyelve arra, hogy a világi tudományoknál
   fontosabb legyen az imádság és az életszentségre való törekvés.

   Ó, végtelen Szeretet, aki az Atyától és a Fiútól származol, add meg  nekem
   az istengyermekség szellemét,  taníts meg arra,  hogyan kell mindig  Isten
   gyermekéhez méltóan cselekednem!  Maradj bennem!  Add, hogy  én is  mindig
   benned maradjak, és úgy szerethesselek, ahogyan te szeretsz engem!
   Nálad nélkül  semmi  vagyok.  Magamtól semmire  sem  megyek.  De  egyesíts
   önmagaddal, tölts el szereteteddel,  hogy általad az  Atyával és a  Fiúval
   mindig egyesüljek!