[Evangelium] 2011-05-17

Evangelium minden nap evangelium at lista.hcbc.hu
2011. Május. 17., K, 01:00:05 CEST

   2011. május 17. - Kedd

   Abban az időben a templomszentelés ünnepét ülték Jeruzsálemben. Tél
   volt. Jézus éppen a templomban járt, Salamon oszlopcsarnokában. A
   zsidók körülvették őt, és megkérdezték: „Meddig tartasz még
   bizonytalanságban minket? Ha te vagy a Messiás, mondd meg nekünk
   nyíltan!” Jézus így felelt: „Mondtam már nektek, de nem hiszitek el.
   Cselekedeteim, amelyeket Atyám nevében művelek, tanúságot tesznek
   rólam. De ti nem hisztek, mert nem vagytok juhaim közül valók. Az én
   juhaim hallgatnak szavamra. Ismerem őket, és ők követnek engem. Én örök
   életet adok nekik. Nem vesznek el soha, és senki sem ragadja el őket
   kezemből. Atyám, aki nekem adta őket, hatalmasabb mindenkinél: senki
   sem ragadhatja el őket Atyám kezéből. Én és az Atya egy vagyunk.”
   Jn 10,22–30

   Elmélkedés:
   A szamariai asszony, akitől Jákob kútjánál vizet kér Jézus, egy
   beszélgetés során megérti, hogy Jézus a Messiás, s ezt örömmel mondja
   el a város lakóinak. A vakon született ember, miután Jézus segítségével
   látni kezd, örömmel fejezi ki hitét, s ismeri fel gyógyítójában a
   Messiást. Egyeseket a tanítás, másokat pedig a csodák vezetnek el a
   Messiás felismerésére. Ugyanakkor vannak olyanok is, akiknek mindez nem
   elég. Róluk olvasunk a mai evangéliumban. Újabb bizonyítékot, újabb
   csodát akarnak, de az Úr nem teljesíti kérésüket. Mindazok a jelek,
   ugyanis, amelyeket véghezvisz, elegendőek ahhoz, hogy eljusson valaki a
   hitre. Ne követeljünk újabb bizonyítékokat, hanem engedelmeskedjünk
   hittel a mi Urunknak!

   Úr Jézus, aki Palesztina útjain zarándokolva
   kiválasztottad és meghívtad az apostolokat,
   és azzal bíztad meg őket,
   hogy hirdessék az evangéliumot,
   a híveknek jó pásztorai legyenek,
   és ünnepeljék az istentiszteletet,
   add, hogy ma se hiányozzon Egyházadból
   a sok szent pap, aki mindenkihez elviszi
   halálod és feltámadásod gyümölcseit.
   II. János Pál pápa

   ________________________________
   \
   Aktuális:
   Kedves Barátaim!
   Szomorúan hallgatjuk az olyan híreket, hogy miközben egyesek drága
   élménytáborokba tudják küldeni gyermeküket, addig más gyermekek még egy
   olcsóbbat sem engedhetnek meg maguknak. Miközben egyesek több tízezer
   forintot sem sajnálnak néhány napért, addig mások néhány ezret sem
   tudnak kifizetni.
   Jelen akciónkkal a szegényebb családok gyermekeit szeretnénk támogatni,
   hogy ők is részt vehessenek a nyár folyamán valamilyen táborban, s
   ezáltal ők is épüljenek testileg és lelkileg. Táborozzon 1000 gyermek!,
   azaz segítsük, hogy ezer magyar gyermek eljusson 2011 nyarán egy
   táborba. Akciónk során kizárólag egyházi szervezésű, azaz plébániák,
   egyházi iskolák vagy más egyházi szervezetek által szervezett táborokat
   támogatunk, amely táborokban hittanosok, minisztránsok, cserkészek,
   vallásos családok gyermekei vesznek részt. A támogatás - a
   lehetőségekhez mérten - anyagi támogatást jelent, valamint minden
   táborozó gyermeknek küldünk ingyenes példányt az Élő Kenyér újságból.
   Segítsük a gyerekeket! Táborozzon 1000 gyermek!
   Szeretettel: István atya
   Információ: http://zalalovo.plebania.hu
   Az adománygyűjtés ideje: 2011. május 15-30.
   Az adományokat 2011. júniusban és júliusban juttatjuk el a támogatott
   csoportok részére.
   A Táborozzon 1000 gyermek! akcióra szánt adományát a Zalalövői Plébánia
   számlájára küldheti. A közlemény rovatban kérjük feltüntetni:
   "gyermektábor" Köszönjük támogatását!
   1. Átutalás: Számlatulajdonos: Zalalövői Plébánia
   Számlaszám: 10402355-00026472-00000003 Közlemény rovat: gyermektábor
   2. On-line bankkártyás adomány: A www.zalalovo.plebania.hu honlap
   Támogatás oldalán (http://zalalovo.plebania.hu/tamogatas). Az adomány
   céljánál, kérjük válassza a "gyermektábor" lehetőséget!