[Evangelium] 2011-03-08

Evangelium minden nap evangelium at lista.hcbc.hu
2011. Már. 8., K, 01:00:03 CET

   2011. március 8. – Kedd

   Egyszer néhány farizeust és Heródes-párti embert küldtek Jézushoz, hogy
   szaván fogják őt. Azok odamentek hozzá, és megszólították: „Mester,
   tudjuk, hogy igazmondó vagy. Nem befolyásol a mások véleménye, és nem
   nézed az emberek személyét, hanem az igazsághoz híven tanítod az Isten
   útját. Szabad-e adót fizetni a császárnak, vagy nem? Fizessünk, vagy ne
   fizessünk?” Jézus azonban átlátott álnokságukon, és ezért így szólt:
   „Miért akartok tőrbe csalni? Hozzatok ide egy dénárt, hadd lássam!”
   Erre odavittek egyet. Ő pedig megkérdezte tőlük: „Kinek a képe és
   felirata ez?” Azok ezt felelték: „A császáré.” Jézus pedig így
   folytatta: „Adjátok meg tehát a császárnak, ami a császáré, és az
   Istennek, ami az Istené!” Azok igen elcsodálkoztak (Jézus feleletén).

   Az evangéliumban szereplő farizeusok nagyon jó véleménnyel vannak
   Jézusról. Igazmondónak tartják, s tudják, hogy az igazságra tanítja az
   embereket. Legalábbis ezt mondják szavaikkal. Kérdés azonban számunkra,
   hogy csak álságos módon szembedicsérik vagy valóban így is gondolják?
   Mert ha tényleg ez a véleményük, akkor ők miért nem hallgatnak Jézusra?
   Maga Jézus is átlát a csapdán. Érzi, hogy a dicséret mögött álnokság
   húzódik meg, s az a szándék, hogy belekössenek szavaiba. A ravasz
   kérdésre ezért úgy válaszol, hogy ne essen bele a csapdába.
   Az Úr az én szándékaimat is jól ismeri. Nem elegendő, ha elméletben
   ismerem tanítását, hanem a gyakorlatban is úgy kell élnem, ahogyan ő
   kéri.

   Köszönöm Teremtőm, hogy embernek születhettem erre a világra, amely
   telve van csodával. Köszönök minden új napot, minden új lehetőséget,
   köszönöm a munkakedvet és hogy mozogni tudok, hogy találkozhatom más
   emberekkel. Köszönöm az egyedüllétet és a pihenést, a virradatot és az
   alkonyt, a nyílt horizontot. Itt állok, kezeim telve vannak
   ajándékaiddal, segíts nekem, hadd osszam meg önmagamat másokkal.