[Evangelium] 2011-06-14

Evangelium minden nap evangelium at lista.hcbc.hu
2011. Jún. 14., K, 01:00:03 CEST

   2011. június 14. - Kedd

   Jézus a hegyi beszédben ezt mondta tanítványainak: „Hallottátok, hogy
   ezt mondták: Szeresd felebarátodat és gyűlöld ellenségedet! Én pedig
   azt mondom nektek: Szeressétek ellenségeiteket, tegyetek jót azokkal,
   akik gyűlölnek benneteket, imádkozzatok azokért, akik üldöznek és
   gyaláznak titeket, hogy gyermekei legyetek mennyei Atyátoknak, aki
   fölkelti napját jókra és gonoszokra egyaránt, és esőt ad mind az
   igazaknak, mind a bűnösöknek. Ha ugyanis csak azokat szeretitek, akik
   titeket szeretnek, ugyan mi lesz a jutalmatok? Nem teszik meg ezt a
   vámosok is? És ha csak a testvéreiteknek köszöntök, mi az, amivel
   többet tesztek? Nem teszik meg ezt a pogányok is? Ti legyetek olyan
   tökéletesek, mint amilyen tökéletes a ti mennyei Atyátok!”

   Jézus ismét korának ismert törvényét idézi: „Szeresd felebarátodat és
   gyűlöld ellenségedet!” A parancs ószövetségi eredetű (Lev 19,18) első
   része, könnyen elfogadható. A második rész a kor általános szemléletét
   tükrözi.
   A gyűlölet helyett Jézus új elvet fogalmaz meg: Szeressétek
   ellenségeiteket. Ez az új parancs, a szeretet törvénye tehát még az
   ellenségre is vonatkozik. Az ellenség részéről kezdeményezett és
   megnyilvánuló rossz legyőzésére nyilvánvalóan nem elegendő a tehetetlen
   beletörődés és az ellenségeskedés tétlen eltűrése. Egyedül a szeretet
   bölcs és következetes gyakorlása képes legyőzni a rosszindulatot. A
   tapasztalatok szerint e jézusi tanács jól működik. Érdemes kipróbálni.

   Vannak, kik mindenből tőkét gyűjtenek, még a télből is. Ha fáznak,
   dideregnek: e kicsi kínt ajánlják Istennek. - Ha valamit teszünk, ami
   nincs kedvünkre, mondjuk azt az Istenünknek: "Én Istenem, ezt néked
   szentelem azon nagy óra emlékére, mikor meghaltál értem!" - El kell
   fogadnod a keresztet! Ha bátran viseled, a mennybe ő visz el téged.
   Vianney Szent János