[Evangelium] 2011-07-19

Evangelium minden nap evangelium at lista.hcbc.hu
2011. Júl. 19., K, 01:00:02 CEST

   2011. július 19. – Kedd

   Egy alkalommal Jézus éppen a népsokaságot tanította. Eközben anyja és
   rokonai odaérkeztek, és kint várakoztak rá, mert beszélni akartak vele.
   Valaki szólt is Jézusnak: „Anyád és rokonaid kint várnak, és beszélni
   akarnak veled.” Jézus erre így válaszolt annak, aki szólt neki: „Ki az
   én anyám, és kik az én rokonaim?” Majd kitárta kezét tanítványai felé,
   és így szólt: „Ezek az én anyám és rokonaim. Aki teljesíti mennyei
   Atyám akaratát, az mind testvérem, nővérem és anyám.”

   A mai evangélium helytelen értelmezése volna, ha azt gondolnánk, hogy
   Jézus megtagadja a családi kapcsolatokat. Valójában a hozzá tartozók
   körét, a tanítványok csoportját, az újszövetségi választott népet
   szélesíti ki mindazokra, akik teljesítik az Atya akaratát. Jézus nagy
   családjába tartozunk mindannyian, ha a vele való személyes kapcsolat
   elsőbbséget élvez minden evilági emberi kapcsolatunknál. Jézus egy új
   közösséget hoz létre, s mindannyiunkat meghív, hogy ehhez a
   közösséghez, az Egyházhoz tartozzunk. Ha engedelmesen fogadjuk
   tanítását és tettekre váltjuk, olyan tanítványai vagyunk, akik
   családjához tartozunk. Most is és a kereszten is kitárt karral fogad
   minket magához.

   Életem Istene és Ura! Neked szentelem kezem munkáját és a pihenéssel
   töltött napokat. Könyörülj ezen a munkában megfáradt kézen. Feléd emelt
   kézzel ígérem neked, hogy nem menekülök lustán a munka elől és nem
   múlik el napom imádság nélkül. Nyújtsd ki kezedet és vezess engem a
   munka és az imádság által az üdvösség felé!